جلسه هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان تهران با رؤسای شعب شهرستان های تابعه برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۰:۵۲:۴۸
کد خبر: ۵۱۵۸۸۴
جلسه هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان تهران با رؤسای شعب شهرستان های تابعه برگزار شد
جلسه هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان تهران با رؤسای شعب شهرستان های تابعه در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران؛ در ابتدای این جلسه دکتر بهنام جلالی جعفری در خصوص اهمیت و جایگاه هنرهای تجسمی و نقش انجمن در این راستا مطالبی را ارائه کرد و گفت: مهمترین مشکل در شهرستان ها نبود مکان مناسب و به ویژه گالری است که باید برای مکان نمایشگاهی آثار فکری اساسی کرد.وی خاطر نشان کرد: با این حال توسعه فعالیت های آموزشی، برگزاری تورهای هنری و سفرهای نمایشگاهی بین شهرستان های تابعه، فروش آثار هنری و برگزاری جشنواره های منطقه ای از اقداماتی است که توسط انجمن هنرهای تجسمی می توان عملیاتی کرد. در ادامه محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی ضمن خیرمقدم در خصوص برنامه های پیش روی استان تهران گفت: مهمترین برنامه در حوزه تجسمی برگزاری جشنواره المان های شهری قرآن و عترت است که برای نخستین بار و در سطح ملی برگزار می شود و نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و جامع است تا در سطح مطلوب و مناسبی برپا شود و انجمن هنرهای تجسمی به عنوان متولی کار، نقش مؤثری در این راستا دارد. اسماعیلی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که باید مورد توجه جدی انجمن قرار گیرد توجه به شهرستان ها و ساماندهی و برنامه ریزی برای هنرمندان شهرستان های تابعه است. وی کارنامه انجمن را با توجه به جدیدالتاسیس بودن آن قابل قبول دانست و افزود: با وجود همه مشکلات باید در جهت توسعه و تقویت و استقلال و پویایی انجمن گام برداشت  و بر حمایت از این انجمن تأکید کرد.

در ادامه اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان تهران و نمایندگان انجمن های شهرستانی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند که مهمترین مسائل مطروحه: کمبود مکان و دفتر و محل آموزش انجمن، نظارت بر آموزش های هنری در شهرستان ها، حمایت های مالی و تجهیزاتی، عدم شناخت مسئولین شهرستانی از انجمن، مشکلات حقوقی در اساسنامه انجمن و مسائل حقوقی از جمله مهر و سربرگ و حساب بانکی انجمن در شهرستان های تابعه و مشکلات اطلاع رسانی و تبلیغی بود.  در نهایت مقرر شد نمایشگاهی از آثار منتخب هنرمندان تجسمی استان تهران در اوایل سال ٩٦ برگزار شود. همچنین برنامه ریزی برای برگزاری مستمر و منظم جلسات با رؤسای شعب انجمن در شهرستان های تابعه ، بررسی و اصلاح اساسنامه، برگزاری جشنواره المان های شهری قرآن و عترت، برنامه ریزی برای گالری نرگس و تهران ، طراحی کارت عضویت انجمن، طراحی سایت اطلاع رسانی، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز