بهره برداری از سه باب خانه بهداشت در شهرستان مهاباد

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۳:۲۵:۵۵
کد خبر: ۵۱۶۰۶۳
در پنجمین روز از ایام مبارکه دهه فجر، خانه بهداشت گوگ تپه 1 به نیابت از دو خانه بهداشت دیگر به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از اوایل سالجاری عملیات بهسازی و نوسازی خانه های بهداشت گوگ تپه 1 ، حاجی خوش و برده رشان به اجرا در آمد و در گرامیداشت ایام مبارکه دهه فجر سالجاری بهره برداری از این 33 باب خانه بهداشت انجام شد.

وی اظهار داشت: برای احداث این سه باب خانه بهداشت در مجموع 1 میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی با مساحت زیر بنایی حدود 300 متر مربع  هزینه شده است.

وی خاطرنشان ساخت خانه های بهداشت گوگ تپه 1 ،حاجی خوش و برده رشان تحت پوشش مرکز سلامت روستایی گوگ تپه ، برده رشان و قزلقوپی  می باشند و به جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر از مردم خدمات سلامت ارائه می دهند.

دکتر مرزنگ گفت: در سال 94 برای خانه های بهداشت روستاهای قزلقوپی، کوتر، کانی سیب، قوپی باباعلی، اگریقاش 2 و قجی آباد در مجموع بیش از 5میلیارد ریال برای احداث و تجهیز آنها از محل اعتبارات دانشگاه متبوع هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:هم اکنون در شهرستان مهاباد 65 خانه بهداشت روستایی و 17 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری جمعیت بیش از 70 هزار نفر روستاهای مهاباد را تحت پوشش خود قرار می دهند.

 

وی افزود:در خانه های بهداشت روستایی و درمانی مانند مراقبت های اولیه سلامت ،مراقبت از مادران و کودکان ، خدمات قبل و بعد از زایمان، بهداشت مدارس، بهداشت محیط، واکسیناسیون ، بهداشت حرفه ای و آموزش مهارت های زندگی توسط بهورزان به صورت رایگان ارائه می شود.خ

 

نظر شما