از بیش از ۱۲ درصد به ۷.۶ درصد؛

استاندار: کاهش نرخ بیکاری نتیجه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی است

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۱:۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۱۶۴۹۹
استاندار: کاهش نرخ بیکاری نتیجه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی است
جبارزاده گفت: از مجموع یک‌هزار و 865 مصوبه اقتصاد مقاومتی در استان تاکنون افزون بر 74 درصد آنها محقق شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه مدیران استانی هم‌قسم شده‌اند تا با روحیه جهادی، باور درونی، نیت خالصانه و انگیزه الهی وارد عرصه شده و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را نه به عنوان کار اداری و اجرایی، بلکه به عنوان یک تکلیف شرعی و وظیفه قانونی اجرا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیران اجرایی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان این که تمام تلاش مدیریت استان در جهت جلب رضایت مردم و رهبری است، افزود: از ابتدای سال جاری و پس از توصیه‌های رهبری مبنی بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، بلافاصله در استان ستادی به همین منظور تشکیل و فعال شد که از این لحاظ جزو اولین استان‌های کشور به شمار می‌رویم.

وی، کاهش نرخ بیکاری استان از بیش از 12 درصد به 7.6 درصد را نتیجه مهم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: طی 10 ماهه امسال تعداد 54 جلسه اقتصاد مقاومتی در قالب شش کارگروه تخصصی برگزار شده است.

جبارزاده گفت: از مجموع یک‌هزار و 865 مصوبه اقتصاد مقاومتی در استان تاکنون افزون بر 74 درصد آنها محقق شده است.

وی، تلاش برای رفع موانع تولید در بخش صنعت و کشاورزی، رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی در حال رکود و تعطیلی، رایزنی با مقامات قضایی استان جهت برطرف کردن مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی مشکل‌دار در جریان واگذاری به بخش خصوصی، واگذاری تعدادی از طرح‌های نیمه‌تمام به بخش‌های غیردولتی، رفع موانع صادرات کالا در گمرکات استان، رفع نابسامانی‌های مربوط به اراضی کشاورزی، حل مسایل زیست‌محیطی واحدهای آلاینده، اقدامات جدی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری، ذخیره‌سازی مناسب و مطمئن محصول استراتژیک گندم در استان و توجه به موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی را از جمله رئوس عملکرد مدیریت استان در حوزه‌های گوناگون اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

جبارزاده، از تزریق 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات به امر تولید در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: از این میزان تسهیلات بیش از سه هزار و 860 میلیارد ریال در قالب طرح رونق تولید به تعداد 573 واحد مشکل‌دار تولیدی پرداخت شده است.

وی با تاکید بر این که مدیریت استان نسبت به پرداخت اعتبارات فوق حساسیت ویژه‌ای داشته است، گفت: برای تخصیص و پرداخت این تسهیلات، گروه‌های مختلف کارشناسی بارها از واحدهای متقاضی بازدید کرده و پس از حصول اطمینان، واحدهای متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

جبارزاده با اشاره به این که سه هزار واحد تولیدی برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و بازدید از محل کارخانه‌های مربوطه، در نهایت یک‌هزار و 336 واحد حایز شرایط تشخیص داده شد که از این تعداد تاکنون 583 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی، از کسب مقام دوم کشور در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی توسط استان آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد و افزود: طی 10 ماه گذشته یک میلیارد و 531 دلار سرمایه خارجی در استان جذب شده است که این رقم در بین استان‌های مختلف بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

 

نظر شما