مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان:

کمک ۱۰۰میلیون تومانی بنیاد مسکن لرستان برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۱۳:۵۸:۵۷
کد خبر: ۵۱۷۱۸۶
کمک ۱۰۰میلیون تومانی بنیاد مسکن لرستان برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد
مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان برای تکمیل 50 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد وظیفه دارد 100 میلیون تومان کمک کند و علاوه بر آن سازمان بنیاد مستضعفان نیز کمک می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،فرهاد خاکی پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با اعتبارات ملی شناور در پیوست شماره یک قانون بودجه سال 95  بنیاد مسکن استان لرسنان اظهارداشت: در بحث اعتبار مسکن گروه‌های کم درآمد که در ردیف بودجه دیده شده 280 میلیارد ریال است که سهم استان 840 میلیون تومان سهم استان لرستان است.

وی اقشار کم درآمد را به سه بخش افراد تحت پوشش کمیته امداد، خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر و خانواده‌هایی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند تقسیم کرد و افزود: در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب و اعتبار آن دریافت شد که معادل پنج درصد مجموع این اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان عنوان کرد: در بحث اعتبار اقشار کم درآمد، برای افرادی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند 400 میلیون تومان به حساب واریز شده است و کمک شد تا واحدهای مسکونی آنها تکمیل شود.

وی بیان کرد: در رابطه با خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر نیز باید گفت بیشتر برنامه چهار ساله بوده است که خوشبختانه استان  لرستان با پیگیری و هماهنگی‌های بین دو دستگاه ( بنیاد مسکن و بهزیستی)  جز استان های نخست است به طوری که 80 درصد برنامه چهار ساله محقق شده است.

خاکی پور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان برای تکمیل 50 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد وظیفه دارد 100 میلیون تومان کمک کند و علاوه بر آن سازمان  بنیاد مستضعفان نیز کمک می‌کند.

وی گفت:در بحث قیر رایگان 200 میلیارد تومان بوده که سهم استان لرستان شش میلیارد تومان بوده که تاکنون توانسته‌ایم سه میلیارد  و 400 میلیون تومان از آن را جذب کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان لرستان در رابطه با اجرای طرح‌های هادی روستایی استان نیز اظهارداشت: دو هزار و 500 میلیارد ریال در پیوست شماره یک قانون آمده است که سهم استان هفت میلیارد و 500 میلیون تومان است که مجموع این مبلغ مصوب شد ولی هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

وی مطالعات جامع توسعه کاربری روستا یک میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است که این مطالعات در سطح ملی انجام می‌گیرد در بحث بهسازی بافت با ارزش نیز 36میلیارد بوده که سهم لرستان یک میلیارد و 80 میلیون تومان بوده است.

 

نظر شما