رییس صنعت، معدن و تجارت قزوین خبر داد:

رتبه چهارم قزوین در جذب سرمایه گذار خارجی

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۱۴:۵۹:۳۴
کد خبر: ۵۱۷۲۳۳
رتبه چهارم قزوین در جذب سرمایه گذار خارجی
علی پرزحمت از کسب رتبه چهارم کشوری در جذب سرمایه گذاری خارجی توسط استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی پرزحمت رییس صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه لوازم خانگی، صوتی و تصویری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با تدابیر اندیشیده شده هم اکنون استان قزوین بستر مناسبی برای سرمایه گذاران بوده و این استان رتبه چهارم کشور را در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی در اختیار دارد.

پرزحمت با اشاره به ایجاد 8000شغل طی 11ماه سال95 در بخش صنعتی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ما با تلاش در راستای افزایش کیفیت، قیمت تمام شده و خدمات پس از فروش می توانند سهم بیشتری از بازارهای داخلی و خارجی را کسب کنند.

وی با اشاره به تولید کولر آبی و موفقیت های آن در بازارهای خارجی گفت: تولیدکنندگان این کالا توانسته اند با تولید مشترک با برندهای خارجی جایگاه خود را در بازارهای داخلی و خارجی تثبیت کنند.

رییس صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر وجود ظرفیت ها و توانمندی های مهندسین و متخصصین داخلی اظهار کرد: با تکیه بر توان مهندسین و تولید کنندگان داخلی می توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی بخش عمده ای از محصولات تولیدی استان را صادر کنیم.

پرزحمت در خصوص قاچاق لوازم خانگی در سطح بازار هم گفت: دولت در سالجاری اقدامات موثری جهت مبارزه با پدیده قاچاق در سطح کشور انجام داده است و بحث تعرفه واردات و کد رهگیری از جمله این اقدامات است.

وی اظهار کرد: اختصاص کد رهگیری به دو گروه کالایی لوازم خانگی و موبایل از دیگر اقدامات انجام شده جهت مبارزه و جلوگیری از ورود کالای قاچاق است که قطعا در کاهش میزان قاچاق این نوع کالاها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پرزحمت با اشاره به عزم جدی دولت در مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: عدم وجود ضمانت و خدمات پس از فروش، تاثیر منفی در بحث اشتغال، عدم وصول حقوق دولتی از مشکلات اساسی قاچاق کالا می باشد که با عزم همگانی امیدواریم این پدیده شوم از سطح کشور برای همیشه جمع آوری شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به حمایت های انجام شده از سوی دولت در بخش تولید یادآور شد: ۲۲۰۰واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کردند و تاکنون به بیش از ۱۰۰۰واحد تولیدی در استان مبلغ ۱۰۰۹میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با حمایت های انجام شده در بخش  صنعت معدن و تجارت در ۱۱ماه گذشته بیش از ۸هزار شغل در استان ایجاد کردیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی در رونق اقتصادی گفت: خوشبختانه در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی نیز توانسته ایم جایگاه چهارم کشور را کسب کنیم.

وی در پایان گفت: با حمایت های دولت محترم تدبیر و امید در بازگشت رونق به چرخه تولید کشور،  افق روشنی در پیش روی تولیدکنندگان کشور قرار گرفته است و امیداریم این روند با همکاری مسوولین و مردم ادامه یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز