معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری مازندران اعلام کرد:

افزایش ۱۹ درصدی صادرات کیوی از مازندران

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۱:۳۷:۳۴
کد خبر: ۵۱۷۶۸۳
افزایش ۱۹ درصدی صادرات کیوی از مازندران
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری بیش از 2035تن کیوی به ارزش یک میلیون و هشتاد و دو هزار دلار از استان مازندران به کشورهای هدف، صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تنکابن؛ حسن خیریانپور در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای نمونه صادراتی استان در شهرستان تنکابن با اعلام خبر افزایش 19 درصدی صادرات کیوی مازندران، افزود: تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری بیش از 2035تن کیوی به ارزش یک میلیون و هشتاد و دو هزار دلار از استان مازندران به کشورهای هدف، صادر شد.

وی کشورهایی نظیر روسیه، ازبکستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، ارمنستان، قزاقستان و ایتالیا را از جمله مهمترین بازارهای صادراتی کیوی عنوان کرد.

حسن خیریانپور با بیان اینکه کیوی یکی از محصولات مزیت دار صادراتی در بخش کشاورزی استان است که زمینه مناسبی برای افزایش صادرات دارد از برنامه های دولت برای حمایت از توسعه صادرات خبر داد.

وی تسهیل در حمل و نقل بین المللی و ارائه خدمات گمرکی ویژه به صادر کنندگان و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در این بخش را تنها بخشی از حمایت های دولت از صادرات معرفی کرد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری میزان تولید کیوی در استان را بالغ بر 180 هزار تن بیان کرد که به رغم خسارات ناشی از سرمای اوایل آذرماه سال جاری بیش از 50 درصد قابلیت صادرات به کشورهای هدف را خواهد  داشت.

خیریانپور با اشاره به اینکه بخش زیادی از کیوی صادراتی استان به دلایل مختلف به ویژه نداشتن مرز خشکی در گمرکات سایر استان های مرزی اظهار وبه همین دلیل در آمار صادراتی استان مازندران لحاظ نمی گردد، با این همه پتانسیل استان در صادرات محصولات کشاورزی بویژه کیوی بیشتر از آنچه تاکنون محقق شده دانستند وابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری با سرعت بخشیدن به صادرات کیوی از طریق تسهیل شرایط شاهد رشد بیشتر نسبت به سال های گذشته باشیم.

نظر شما