رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):

افق ۱۴۰۴ دانشگاه رسیدن به مرز ۱۲ هزار دانشجو است

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۲:۳۲:۱۶
کد خبر: ۵۱۷۷۴۳
افق ۱۴۰۴ دانشگاه رسیدن به مرز ۱۲ هزار دانشجو است
دکتر ابوالحسن نائینی گفت: رویکرد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) حرکت در راستای جذب دانشجویان جدید و افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه به 12هزارنفر در قالب افق 1404 طبق برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر ابوالحسن نائینی رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد ضمن تبریک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: افق 1404 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) رسیدن به مرز 12 هزار دانشجو هماهنگ با برنامه ششم توسعه خواهد بود.

نائینی با اشاره به رشد و اصلاح اعضای هیات علمی این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در راستای خودکفایی کشور در بحث آموزش عالی اقدام به استفاده از هیات علمی متعهد و متخصص ایرانی کرده است که در این راستا هم اکنون 291نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند که از این تعداد 24درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه مرتبه علمی این افراد از سال 92 تاکنون 65درصد رشد داشته است افزود: 83نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای مرتبه دانشیار و استاد هستند.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: هم اکنون 164رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می شود که 43درصد این رشته ها در مقطع دکتری و 25درصد در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

نائینی با تاکید بر اینکه سیاست دانشگاه های دولتی تمرکز بر روی تحصیلات تکمیلی است افزود: دانشگاه های نسل سوم به عنوان دانشگاه های کارآفرین مطرح هستند که در این راستا دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عملکرد موفقی داشته است.

وی به برگزاری دوره های مجازی در برخی رشته ها هم اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی جهت حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان در این دانشگاه انجام شده تا این افراد بدون دغدغه به کارهای پژوهشی خود بپردازند.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) درباره تعداد دانشجویان این دانشگاه هم یادآور شد: درحال حاضر 8164دانشجو در این واحد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 52درصد خانم و 48درصد نیز آقا هستند.

نائینی ادامه داد: 4525نفر در مقطع کارشناسی و 3139نفر هم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند که شاهد کاهش 7/7درصدی در جذب دانشجویان کارشناسی و افزایش 3/49درصدی در جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به سال 92 بوده ایم.

وی تعداد کارکنان این دانشگاه را 314نفر اعلام و تصریح کرد: هم اکنون 1083دانشجوی خارجی از 22کشور در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی و حقوق و حسابداری و عمران و برق و کامپیوتر و مکانیک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه حضور دارند که جذب آنها با بورسیه از طریق وزارت علوم بوده است یا اینکه به صورت آزاد پذیرش شده اند.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه رفع نیازهای استان و منطقه و اقتصاد دانش بنیان و حل مشکلات مختلف کشور در دستور کار ما قرار دارد تصریح کرد: رویکرد ما در حل مشکلات نگاه دانش بنیان است تا بتوانیم به سهم خود در این زمینه تاثیرگذار باشیم.

نائینی ادامه داد: باتوجه به نیاز منطقه دانشکده کشاورزی را در سال 94 با همکاری پژوهشکده کشاورزی راه اندازی کردیم همچنین باتوجه به اینکه قزوین مهد علم و هنراست درصدد هستیم تا با رایزنی با وزارت علوم دانشکده هنر را راه اندازی کرده تا رشته خوشنویسی را در پایتخت خوشنویسی ایران به متقاضیان این رشته ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: برای سال آینده پیش بینی می کنیم تعداد دانشجویان این دانشگاه به 12هزارنفر برسد که بخشی از دانشجویان ورودی جدید از طریق کنکور جذب خواهند شد و بخشی نیز به دانشجویان خارجی تعلق دارد.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تاکید بر تلاش برای کیفی سازی خاطرنشان کرد: در بحث پژوهشی ارتباطات خوبی با دانشگاه های خارجی داریم تا از این طریق بتوانیم به غنای دانشگاه بیافزاییم.

نائینی یکی از دستاوردهای انقلاب را تاسیس این دانشگاه دانست و اظهار کرد: تعداد مقالات علمی پژوهشی از 210مقاله در سال 92 به 225مقاله افزایش یافته است که نشان دهنده رشد 7درصدی در این زمینه می باشد.

وی با تاکید بر حمایت از مراکز رشد یادآور شد: تعداد محصولات فناورانه مراکز رشد در سال 92 دو محصول بوده که در این سه سال با افزایش چشمگیری مواجه شده ضمن اینکه 225مقاله علمی پژوهشی در مجلاتISI  از این دانشگاه به چاپ رسیده که امیدواریم این آمار تا پایان سال افزایش یابد.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به گسترش فضاهای فیزیکی این دانشگاه افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در بین 128دانشگاه مطرح کشور رتبه سی و دوم را در اختیار دارد که البته درصدد ارتقای این جایگاه هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز