مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین:

۶۳ هزار خانوار تحت پوشش مستمری تامین اجتماعی هستند

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۶:۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۱۷۹۴۴
۶۳ هزار خانوار تحت پوشش مستمری تامین اجتماعی هستند
سیروس نصیری گفت: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی با پرداخت مبلغ ماهیانه حدود ٩٠ میلیارد تومان مستمری 63 هزار خانوار را تحت چتر حمایتی خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سیروس نصیری مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر و با حضور محمدصادق بابایی مدیریت درمان این اداره کل و حمید کوزه گرها معاون مالی و اداری در محل سالن شهیدانبارلوئی برگزار شد ضمن تبریک هجدهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای کشور ضمن  پرداخت  ماهانه حدود ٩٠میلیارد تومان بابت حقوق جامعه ٦٣هزار خانواری مستمری بگیر و ٨٠١٢ مقرری بگیر بیمه بیکاری ٤٠٠ میلیارد تومان از برخی کارفرمایان طلبکار است که امیدواریم این مطالبات در اسرع وقت محقق شود.

نصیری ضمن تشریح خدمات ١٨ گانه تامین اجتماعی ابراز کرد: با وجود ضریب وابستگی ٧‏/٣ نفری بیمه شده به مستمری بگیر استان، بدهی های مذکور نشان دهنده تعامل چند سویه با واحدهای تولیدی در مسیر کمک به معیشت کارگران می باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استقبال کارفرمایان مخصوصا واحدهایی که نیمی از بدهی آنان مختص جرائم است  از طرح  بخشودگی جرائم که توسط سازمان در سال جاری عملیاتی شده، این بستر برای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولیدات داخلی فراهم شود.

نصیری با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان بر حرکت در مسیر دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع عنوان کرد: تهیه زیرساخت های لازم جهت پرونده الکترونیکی در سال آتی، بازرسی الکترونیکی جهت نظارت بیشتر و پیشگیری از تخلفات احتمالی، اختصاص ٧١٠٩٣٤ شماره نام نویسی متمرکز به بیمه شدگان در طرح (SSN) جهت بهره مندی از این شماره بصورت ملی و همپوشانی بیمه ای افراد تحت پوشش، حذف دفترچه درمانی در مسیر حرکت به نسخه الکترونیکی در مراکز ملکی سازمان، اجرای طرح ساختار نوین شعب و... را از جمله اقدامات اساسی در جهت تسهیل تعهدات بیمه ای و درمانی نام برد.

وی یادآورشد: همکاری با دولت در مقوله اشتغال مهمترین دغدغه سازمان است که مجموعه تامین اجتماعی استان به دنبال تحقق آن می باشد.

در ادامه محمدصادق بابایی مدیریت درمان این اداره کل به ارائه توضیحاتی درخصوص حوزه درمان پرداخت و گفت: استان قزوین دارای دو بیمارستان تأمین اجتماعی بوده که یکی از بیمارستان‌ها با عنوان رازی در شهر قزوین و دیگری در شهرستان تاکستان مستقرمی باشد ضمن اینکه هشت بیمارستان دانشگاهی هم در استان به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به ارائه خدمات مطلوب در سال گذشته و سال جاری به شهروندان افزود: در سال گذشته 40 هزار نفر در دو بیمارستان تأمین اجتماعی استان بستری شدند و 30 عمل جراحی هم در این بیمارستان‌ها صورت گرفت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: همچنین 55 هزار مورد بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی طرف قرارداد وجود داشته و مراجعات سرپایی به پزشک بیش از یک میلیون نفر بوده است.

بابایی تصریح کرد: در سال جاری اقدامات متعددی به منظور ارتقای هتلینگ بیمارستا‌ن‌ های تأمین اجتماعی استان قزوین در قالب افزایش امکانات مناسب، فضاسازی مطلوب و اتاق‌های مجهز به وسایل مورد نیاز با 5/3میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

این مقام مسؤول یادآورشد: همچنین بازسازی اورژانس بیمارستان رازی، تجهیز بخش و سیستم ارتباط با پرستار، نوسازی و بهسازی بیمارستان، تجهیز تعداد 6 دستگاه آمبولانس که یک دستگاه از آنها با تجهیزات کامل و با اعتبار 350 میلیون تومان به مرکز درمان شهرستان بویین‌زهرا تحویل داده شد از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت در سال جاری می باشد.

بابایی با بیان اینکه تعداد 230 تخت در بیمارستان تأمین اجتماعی رازی و تعداد 106 تخت در بیمارستان تاکستان وجود دارد، افزود: تا پایان سال جاری تمام نسخ به صورت الکترونیکی صادر و دفترچه های کاغذی حذف  می شود ضمن اینکه زیرساخت‌ های پرونده سلامت در مرحله بررسی قرار دارد.

وی عنوان کرد: تعداد تخت‌های بخش سی‌ سی‌ یو و آی‌ سی‌ یو بیمارستا‌ن‌های تأمین اجتماعی استان قزوین به دو برابر افزایش یافته و هم اکنون تعداد 12 تخت در هر کدام از این دو بیمارستان وجود دارد و بخش همودیالیز هم در قالب سه شیفیت در بیمارستان های مذکور  فعال است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: حوزه پرستاری بیمارستان رازی موفق به کسب رتبه برتر کشوری در بین بیش از 70 بیمارستان کشور شد.

بابایی گفت: برای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های بیمارستان‌های تأمین اجتماعی سه میلیارد و 862 میلیون اعتبار به منظور حفظ و نگهداری از بیمارستان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی بصورت کامل و مطالبات داروخانه‌ها و مطب‌ها هم تا مرداد ماه پرداخت شده است.

تامین اجتماعی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز