رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

مذاکرات هسته ای مصداق عزت ملت ایران است

۱۳۹۵/۱۱/۲۲ - ۱۲:۲۸:۴۲
کد خبر: ۵۱۸۵۲۲
مذاکرات هسته ای مصداق عزت ملت ایران است
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ملت ایران در انقلاب اسلامی ثابت کرد که زیر بار ظلم نمی رود و تن به ذلت نخواهد داد و این شعار در روند انقلاب، دفاع مقدس و مذاکرات هسته ای پا برجا و حاکم بود و تا امروز ملت هرگز زیر بار ظلم نرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن ماه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی افزود: بررسی شعارهای مردم از جمله راه های مطالعه تاریخ انقلاب است و شعارها هم همه بیانگر حریت و آزادگی این ملت و برخاسته از تفکر و خواست آنان بوده است

.وی افزود: از این رو انقلاب اسلامی شعله ای از انقلاب عاشورای حسینی (ع) و راه سالار شهیدان (ع) همان راه مردم و شیوه کار او کار مردم ایران اسلامی است .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته و وامدار انقلاب و فرهنگ عاشورایی است، اظهار کرد: موتور محرکه انقلاب شهادت و ظلم ستیزی است که ویژگی های مشترک انقلاب حسینی (ع) و نیز انقلاب ما بود و در انقلاب اسلامی ایران سمبل ظلم و جنایت ،آمریکاست که دستش به خون جوانان این مرز و بوم آلوده است.

وی ادامه داد : کسانی که امروز و در آینده در کشور مدیریت می کنند باید بدانند این ملت دست مطهر شهدا و والدین آنان را در دست آمریکا نمی گذارد و سازش نمی کند و در این میان کسانی که برای آمریکا فرش قرمز پهن می کنند، باید این را بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: صهیونیست ها و آمریکا دشمن همیشگی این ملت هستند و خواهند بود و این ملت سرافراز هرگز استکبار را تحمل نمی کند.

وی با بیان اینکه حزب الله جایگاه والایی در انقلاب اسلامی ما دارد و از مضامین عالی در انقلاب کلمه حزب الله است که در برابر حزب شیطان قرار دارد، اظهار کرد : در ابتدای انقلاب احزابی چون جبهه ملی، سازمان مجاهدین، چریک های فدایی خلق درصدد مصادره انقلاب برآمدند اما مردم در مقابل آنان شعار دادند که حزب فقط حزب الله است.

وی با بیان اینکه رهبری به عنوان محور انقلاب؛ هدف توطئه دشمنان قرار گرفت، افزود : از این رو منافقان موضوعی وجود دو رهبری را برای نفاق مطرح کردند اما مردم شعار دادند' حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله ' و اینگونه این توطئه ها را خنثی کردند.

وی افزود: موضع گیری و حضور همه جانبه مردم در رویدادها و حوادث دوران انقلاب اسلامی و رهبری های مدبرانه امام دو رکن رکین انقلاب اسلامی و بانی حفظ و تداوم آن است.

حجت اسلام والسلمین تقوی گفت : نخستین جرقه انقلاب اسلامی از مدرسه فیضیه قم در کنار حرم حضرت معصومه (س) شکل گرفت و امروز این مدرسه به یک جریان فکری و فرهنگی تبدیل شده و مرکز رویش و پویش اندیشه انقلابی است که جلوه گری های آن را می توان در اقصا نقاط کشور و جهان اسلام دید.

وی با بیان اینکه نقطه زمانی آغاز انقلاب اسلامی در ماه محرم و عاشورا و سخن امام (ره) برای مردم حجت بود، ادامه داد : مردم با هدایت امام (ره) به صحنه آمدند زیرا برای حرکت خود یک حجت می خواستند و امام (ره ) به عنوان مرجع تقلید و نایب بر حق امام زمان (عج) دلیل و حجت بر مردم بود.

وی بیان کرد :مردم با این اعتقاد به رهبری دل دادند و پشت سر او حرکت کردند و بی تردد می توان گفت که امام (ره) در بین انقلاب های تاریخی دنیا جزو معدود رهبرانی است که از قوه قهریه برای شکستن طاغوت استفاده نکرد و بر دلها مسلط شد و با یک اشاره او،‌ مردم همه جانبه در عرصه حاضر می شدند و چنین شخصیتی در تاریخ سراغ نداریم .

وی اظهار کرد : در مبانی دینی ما رهبری در انقلاب لایق امام زمان (عج) است و ما رهبری را در جایگاه دیگری جز این نمی بینیم از این رو بعد از انقلاب اسلامی توطئه های مختلف علیه انقلاب و رهبری شکل گرفت، اما مردم همواره هوشیار بوده و با حضور خود در صحنه وفاداری خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والسلمین تقوی افزود: با هدایت های امام (ره) جزیره با ثبات ایران برای غرب تبدیل به یک آتشفشان شد و زلزله ای به وجود آمد که نقشه های سیاسی جهان را تغییر داد.

وی گفت : انقلااب اسلامی ما از مسجد، عاشورا و فراز منبر وحوزه علمیه و مدرسه فیضیه آغاز شده و با هدایت روحانیت مردم در مقابل طاغوت ایستادند در واقع انقلاب اسلامی با مبانی دینی شکل گرفت و باید با حفظ ارزش های اسلامی راه خود را ادامه دهد.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن با حضور اقشار و گروه های مختلف مردمی با پرچمداری خدام بارگاه منور رضوی صبح امروز جمعه از میدان 15 به سمت حرم منور رضوی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز