در نشست خبری عنوان شد:

بزرگترین مسابقات بین المللی شطرنج آزاد جام فردوسی در مشهد برگزار می شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۱:۵۵:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۰۹۳
بزرگترین مسابقات بین المللی شطرنج آزاد جام فردوسی در مشهد برگزار می شود
رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی گفت:هفتمین مسابقات بین المللی شطرنج آزاد جام فردوسی با شرکت ۳۵۰ نفر از سراسر جهان در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،محمدرضا وجدانی فر امروز در نشست خبری برگزاری هفتمین مسابقات بین المللی شطرنج آزاد جام فردوسی اظهار کرد:هفتمین مسابقات بین المللی شطرنج آزاد جام فردوسی از تاریخ ۲۵ بهمن لغایت دوم اسفند ماه سال جاری در هتل ثامن مشهد آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات بزرگترین رویداد شطرنجی است که در مشهد برگزار می شود،افزود:ظرفیت ثبت نام این دوره از رقابت ها به اتمام رسیده است و ۳۵۰ نفر از ۲۳ کشور جهان در این رقابت ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی ادامه داد:از وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور به جهت همکاری مناسب با ما به دلیل ایجاد سهولت در حضور شرکت کنندگان تشکر و قدردانی می نماییم.

وجدانی فر با بیان اینکه دستاورد های مسابقات بین المللی شطرنج آزاد جام فردوسی بسیار زیاد است عنوان کرد:در این دوره از رقابت ها اساتید بزرگی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد:در این دوره از مسابقات از ۷ داور بین المللی استفاده می شود که همگی خراسانی هستند.

 

رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی با اشاره به آمار شرکت کننده های این دوره از رقابت ها یادآور شد:از تمام استان های کشور در این دوره از مسابقات شرکت کننده داریم،همچنین ۱۵۰ نفر از خراسان رضوی در این رقابت ها حضور دارند.

وجدانی فر با بیان اینکه جام بین المللی فردوسی با حضور قهرمانان جهان برگزار می شود تصریح کرد:این رقابت ها با حضور شطرنج بازانی از ایران،فرانسه،اسلواکی،روسیه،آمریکا،اکراین،ارمنستان،گرجستان،آذربایجان،ترکیه،بلژیک،هند،افغانستان،تاجیکستان،عراق،دانمارک،ازبکستان،ترکمنستان،قرقیزستان،آفریقای جنوبی،سریلانکا،مصر و چک برگزار خواهد شد،لذا باید گفت تمام کسانی که در این دوره شرکت می کنند اعضای تیم های ملی کشور های خود هستند.

رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی با ذکر این نکته که تنها اسپانسر ما در مسابقات اداره کل ورزش و جوانان استان است،یادآور شد:افتتاحیه مسابقات دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ساعت ۳ بعد ظهر در هتل ثامن خواهد بود،همچنین پخش آنلاین رقابت ها از طریق اینترنت پیش بینی شده است.

 

نظر شما