رئیس هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان خبر داد

سال آینده آغاز آموزش کوهپیمایی به صورت گسترده در سطح استان

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۱:۵۱:۵۳
کد خبر: ۵۱۹۷۸۶
سال آینده آغاز آموزش کوهپیمایی به صورت گسترده در سطح استان
رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی گفت:از اوایل بهار سال آینده آموزش های کوهپیمایی در قالب برگزاری کلاس های کارآموزی استان انجام خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احمد زحمتکش در نشست خبری هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان اظهار کرد:هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان دارای سه رویکرد همگانی،صعود های ورزشی قهرمانی و بلند و هیمالیا نوردی است که فدراسیون آنها را مشخص کرده است.

وی افزود:در بخش همگانی فعالیت های خوبی اتفاق افتاده است،همچنین این هیأت با دستگاه هایی همچون شهرداری مشهد در تعامل است.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی به فراگیری کوهنوردی در جامعه دارند،افزود:اتفاقات خوبی در امر این رشته ورزشی سال جاری در مشهد رخ داده است،به طوری که طبق آمار اعلامی از سوی شهرداری مشهد بین ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر از مردم به کوهپیمایی پرداختند.

زحمتکش ادامه داد:از اوایل بهار سال آینده آموزش های کوهپیمایی در قالب برگزاری کلاس های کارآموزی استان انجام خواهد شد ،با این نگرش از مسائل همگانی که هیأت استان آن را دنبال می کند تشکیل کارگروه محیط زیست و فعالیت های پیرامون آن می باشد.

وی عنوان کرد:در بخش صعود های ورزشی استان خراسان رضوی جزو استان های شاخص در سطح کشور است،طوری که اوایل سال در این رشته مسابقاتی برگزار شد و بیش از نیمی از مدال‌ها را نفرات استان کسب کرده‌اند.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی خراسان رضوی گفت:در بحث تعامل با آموزش و پرورش صحبت هایی انجام شده است که اجرایی شدن آن در سال ۹۶ صورت خواهد گرفت.

زحمتکش با اشاره به افتخارات این هیأت در سال جاری تصریح کرد:در مسابقات آسیایی که مهرماه سال جاری برگزار شد تیم استان با ۱۲ شرکت‌کننده صاحب ۱۱ مدال شد که این تعداد نیمی از ۲۰ مدال کسب شده توسط اعضای تیم حاضر از کل کشور در این مسابقات بود.

وی با بیان اینکه در المپیک ۲۰۲۰ مسابقات سه رشته سرعت، سختی‌مسیر و بولدرینگ برگزار می‌شود،خاطر نشان کرد: فقط کسانی می‌توانند در این مسابقات حضور یابند که در سه رشته شرکت کنند، در این راستا مسابقات جام فجر همدان با این روش برگزار شد که نفرات اول تا سوم این رشته از استان ما بودند.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی خراسان رضوی تاکید کرد: در بدنه صعودهای ورزشی یکی از مشکلات ما نداشتن سالن اختصاصی در استان است،با این نگرش ۹ سال پیش ساخت سالن ۱۵ خرداد آغاز شده که در این مدت ۶۰ درصد پیشرفت داشته و ۷۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده و بودجه‌های اختصاص یافته به آن در این مدت برای ساخت آن کافی نبوده که امیدواریم در سال آینده با مساعدت آقای حسینی معاون استاندار این سالن افتتاح بشود.

زحمتکش در پایان با اشاره به اینکه پیش‌بینی اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای تکمیل سالن سنگنوردی حدود ۸۰۰ میلیون تومان است،بیان کرد: در استان خراسان رضوی ۳۵ باشگاه وجود دارد و تعداد ورزشکاران حرفه‌ای در این رشته حدود ۷۰۰ نفر هستند اما این آمار تغییر پیدا می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز