معاون اقتصادی شهرداری مشهد در رونمایی از طرح‌های ملی هلدینگ زائر و بارش باران:

افزایش پروژه‌های مشارکتی مشهد به ۱۲.۸ هزار میلیارد تومان

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۳:۵۳:۴۵
کد خبر: ۵۱۹۸۵۲
معاون اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه در دوره شورای چهارم، 2500 میلیارد تومان اوراق منتشر شده است، گفت: شهرداری مشهد در نظر دارد در صورت تصویب شورای اسلامی این شهر 7700 میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی را به رقم 12 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا مزجی در نشست خبری رونمایی از طرح‌های ملی هلدینگ زائر و بارش باران که در تهران برگزار شد، اظهار کرد: شهر مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده لذا چنین انتخابی اعتباری را فراهم می‌کند که باید در همه عرصه‌ها از آن به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه همه مردم ایران توجه ویژه‌ای به مشهد به لحاظ زیارت و حتی مسافرت‌های تفریحی دارند، افزود: سالانه حدود 25 میلیون زائر داخلی به مشهد مقدس سفر می‌کنند و بر اساس آمار حدود 2 میلیون نفر جمعیت خارجی نیز به این شهر سفر می‌کنند که علاوه بر زیارت مقصد سفرهای سیاحتی گردشگران داخلی و خارجی نیز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید انتخاب مشهد الرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ و هویت‌های ایرانی اسلامی و حتی ایجاد زمینه برای توسعه اقتصادی این شهر باشد لذا شهرداری مشهد نیز اقدامات گسترده‌ای برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری مشهد تأکید کرد: شهرداری مشهد همانند سایر شهرداری‌ها برای کسب درآمدهای معقول و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده از سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد پروژه‌های مشارکتی را آغاز کرده است که در دوره سوم 1400 میلیارد تومان به صورت مشارکتی با طرف‌های مختلف عقد قرارداد پروژه‌های مختلف داشته که 14.8 درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه‌ها حاصل شد. معادل ریالی این پروژه‌ها در پیشرفت فیزیکی حدود 215 میلیارد تومان بوده است.

مزجی ادامه داد: در دوره چهارم شورای اسلامی این شهر تا به امروز پیشرفت فیزیکی 53.5 درصد در پروژه‌ها را شاهد بودیم که مجموعاً به همراه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در دوره سوم پیشرفت 67.8 درصدی در پروژه‌های مختلف حاصل شده است. همچنین در دوره چهارم معادل ریالی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود 908 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در تشریح فعالیت‌های شهرداری در حوزه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: پرهیز از تصدی‌گری در دوره فعلی شهرداری مشهد مورد توجه ویژه قرار گرفته به طوری که با پرهیز از تصدی‌گری زمینه‌ای را فراهم کردیم تا شرکای اقتصادی شهرداری فعالیت‌های اقتصادی خود را با فراغ بال دنبال کنند که نتیجه آن پیشرفت فیزیکی قابل توجه در پروژه‌های این شهر بوده است. بی‌تردید پرهیز از تصدی‌گری موجب چابک‌سازی این شهرداری شده و نهایتاً منجر به تعریف پروژه‌های جدید در شهر مشهدالرضا(ع) شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز