استاندار مازندران در همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات:

مردم سرمایه‌های اجتماعی و سرمایه اصلی انقلاب و نظام هستند

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۱:۵۲:۴۱
کد خبر: ۵۲۰۲۴۷
مردم سرمایه‌های اجتماعی و سرمایه اصلی انقلاب و نظام هستند
استاندار مازندران در همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات مازندران انتخابات را مهمترین مظهر مردم سالاری دینی دانست و گفت: مردم سرمایه‌های اجتماعی و سرمایه اصلی انقلاب و نظام هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران، در همایش مجریان انتخابات با تسلیت ایام فاطمیه (س) و قدردانی از حضور پرشور ملت مازندران در راهپیمایی ایام الله 22 بهمن، یادآور شد: مشارکتی که مردم در 22 بهمن داشتند مشتی بر دهان یاوه گویان و بنگاه های خبر پراکنی مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که همواره ادعا می کردند جشن های پیروزی انقلاب دولتی است.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که دولت تدبیر و امید در شرایطی اداره امور کشور را در سال 92 عهده دار شد که اقتصاد مهم ترین موضوع کشور بود، افزود: مقام معظم رهبری در 3 سال اخیر موضوع اقتصاد را به عنوان موضوعی محوری مورد تاکید قرار داده اند و سیاست هایی را در این راستا ترسیم کرده اند که مورد توجه دولت بوده و هست.

استاندار با اشاره به این که بنده از زمان حضورم در استان به این مساله و راهبردهای شکوفایی اقتصادی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه ها و اهداف دولت تدبیر و امید در این راستا توجه داشته ام و با برنامه به این مساله ورود کرده ام، گفت: متاسفانه از جمله چالش های توسعه مازندران در گذر زمان که می تواند نقطه قوت استان در این مسیر باشد بحث هم گرایی نخبگان است و بنده همواره در هر حرکتی، به رغم برخی بی اخلاقی ها، تعامل و هم گرایی با متفکران و نخبگان و آرامش در فضای استان را مورد توجه قرار داده ام و امروز می توان گفت این تهدید کمرنگ و به یک ظرفیت تبدیل شده است.

ربیع فلاح با بیان این که در سال 95 وزیر کشور در همایش استانداران 3 محور را به عنوان برنامه کاری استان ها تعریف کرده اند، تصریح نمود: نخست تکریم ارباب رجوع و خدمت بی منت که از رسالت های اصلی و اساسی ماست و مسئله مهم دیگر مقابله با آسیب های اجتماعی و مسئله سوم تحقق اقتصاد مقاومتی که بسیار مهم است.

وی با بیان این که بنده راسا در 3 سال و نیم گذشته در شهرک های صنعتی حضور یافته ام و چهره به چهره با مدیران واحدهای صنعتی گفتگو کرده ام، اظهار داشت: حاصل چنین رویکردی این است که امروز 962 واحد تولیدی از تسهیلات مناسب برخوردار شده اند و تسهیلاتی بالغ بر 400 میلیارد تومان در 8 ماه گذشته به این واحدها پرداخت شده و مازندران در ارائه بسته رونق تولید رتبه نخست کشور را داراست.

وی به خسارات ناشی از سرمای آذر ماه امسال به مرکبات اشاره کرد و اعلام کرد: دولت در این بخش ورود جدی کرده بنحوی که در همین هفته 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض به باغداران پرداخت خواهد شد و 200 میلیارد تومان تسهیلات نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی با اشاره به این که طرح های نیمه تمام باقی مانده از گذشته مانع فعالیت های زیربنایی در استان بوده است، ابراز کرد: در 3 سال و نیم گذشته 5500 طرح نیمه تمام و برخی طرح های جدید به ارزش 4500 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و پروژه های مهم استان در بخش عمرانی و زیربنایی نیز با برنامه ریزی در حال پیگیری است.

نماینده عالی دولت در استان، با اعلام این که از 991 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران برای 45 طرح بیش از 760 میلیارد تومان از بودجه ملی و استانی تخصیص یافته، خاطرنشان ساخت: توازن و تعادل فعالیت های زیربنایی و توزیع متوازن اعتبارات عمرانی از جهت گیری های دولت تدبیر و امید است و در سراسر استان با این نگاه عمل شده است.

ربیع فلاح، افزود: اکنون مازندران به کارگاه سازندگی تبدیل شده و فعالیت های عمرانی و زیرساختی در همه مناطق استان در حال انجام است و به رغم همه تلاش هایی که دشمنان برای اثبات ناکارآمدی نظام می نمایند، ارکان نظام با همه توان در حال مجاهدت برای خدمت رسانی هستند.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96، گفت: مازندران در مشارکت پذیری در انتخابات از استان های برتر کشور است و مردم مازندران مردمی فرهیخته، با اطلاع از مسایل و آشنا با رسانه ها هستند و در جای جای استان مسائل را هوشیارانه رصد می کنند.

وی با بیان این که در سال 92 مشارکت مردم مازندران در انتخابات بالای 92 درصد بوده و در انتخابات هفتم اسفند ماه 94 نیز در استان هایی که تعداد واجدین شرایط رای دادن در آنها بالای 2 میلیون نفر بوده، رتبه نخست را احراز کرده، گفت: مازندران همواره در مشارکت در انتخابات پیشتاز بوده و باید این پیشگامی حفظ شود و از افتخارات است که در مازندران در انتخابات هفتم اسفند ماه حتی یک مورد شکایت و ابطال رای را شاهد نبوده ایم.

استاندار با اشاره به این که موضوع برگزاری انتخابات باید در شمار مهم ترین ماموریت های ما باشد، تصریح کرد: امام راحل شرکت در انتخابات را تکلیفی شرعی می شمارند و رهبری معظم انقلاب انتخابات مطلوب را انتخاباتی می دانند که سالم، آزاد و بر اساس قانون برگزار شود.

وی با تاکید بر این که حضور حداکثری مردم باید محور برنامه های انتخابات باشد و برگزاری انتخابات پرشور و با نشاط و مشارکت حداکثری مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان ساخت: قانون باید اجرا و مسائل شفاف سازی شود و برای همه کسانی که از طریق مجاری قانونی تائید شدند بستر آماده شود و برای برگزاری انتخابات فضا سازی لازم صورت گیرد.

ربیع فلاح با اشاره به این که مردم سرمایه های اجتماعی و سرمایه نظام هستند و رهبری بر حضور همه آحاد ملت ایران در انتخابات تاکید دارند، افزود: میزان، رای مردم، حفظ و حراست از آرا مردم، حق الناس بودن رای مردم و آشنا بودن مردم با مسائل مختلف انتخابات است.

استاندار، تاکید کرد: در این ایام نباید فضای کار و تلاش در استان منقطع شود بلکه باید فضای فعالیت های اقتصادی، تولیدی و امور اجرایی با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود و مردم احساس کنند خادمین آنها در استان در حال تلاش هستند.

ربیع فلاح گفت: بکارگیری نیروهای شایسته و مورد وثوق مردم و آشنا به قانون به برگزاری مطلوب انتخابات کمک خواهد کرد.

استاندار مازندران انتخابات را مهم ترین مظهر مردم سالاری دینی دانست و گفت: مردم  سرمایه‌های اجتماعی و سرمایه اصلی انقلاب و نظام هستند.

وی در پایان تاکید کرد: انتخابات باید تجلی وحدت و انسجام ملی باشد.

نظر شما