معاون اجرایی رئیس جمهور خبرداد

افتتاح خط لوله گاز در مرز زاهدان با حضور رئیس جمهور

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۵:۰۵:۰۱
کد خبر: ۵۲۰۴۲۷
افتتاح خط لوله گاز در مرز زاهدان با حضور رئیس جمهور
معاون اجرایی رئیس جمهور از افتتاح خط لوله گاز به مرز زاهدان با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم افتتاح نمایشگاه «صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه‌ ملی» با بیان اینکه امروزه شاهد سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای طرح‌های متعدد در حوزه‌های مختلف به ویژه طرح‌های آبی و گازی بوده‌ایم اظهار داشت: در حال حاضر دسترسی مردم به طرح های آبی و گازی از 60 به 86 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه انتقال گاز به مرزهای زاهدان در آینده نزدیک به دستان رئیس جمهور کشورمان افتتاح می‌شود افزود: امروزه شاهد کار و تلاش و همچنین تولید فعالیت در همه عرصه‌ها در کشور هستیم چراکه قرار است از همه توان و منابع داخلی خود برای توسعه چرخ‌های کشور اقدامات مهمی انجام دهیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: در حال عبور از ابر چالش‌های اقتصادی هستیم که مهمترین موارد آن رشد منفی اقتصادی، تورم 40 درصدی و بیکاری است.

شریعتمداری با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 20 میلیون و 600 هزار نفر در کشور بیکار داشته‌ایم گفت: خالص نرخ اشتغال در هشت سال دولت‌های قبلی بسیار ناچیز بوده اما امروز تنها یک میلیون و دویست هزار متقاضی اشتغال در کشور وجود دارد.

وی تأکید کرد: آمارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر میزان بیمه شدگان جدید به معنای آن است که در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور گام‌های خوبی برداشته شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هر ساله 500 هزار نیروی بیکار به جمعیت بیکاران اضافه می‌شود گفت: همچنان باید در راستای کاهش این امر کمربندهایمان را محکم‌تر ببندیم تا مسیر پر پیچ و خم روبرو را با موفقیت طی کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه امروز چارچوب گذاری اساسی در مسیر صحیح صورت گرفته است افزود: شفافیت کامل در عرصه‌های اقتصادی امکان توسعه را در کشور افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته با شرایط نامطلوب در نحوه مدیریت نهادها مواجه بودیم تصریح کرد: آرامش در تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی حاکم شده چراکه امروزه شاهد شکوفایی فعالیت آنها هستیم.

وی با بیان اینکه دو نهاد عمومی و غیر دولتی پیشران در اقتصاد ایران یعنی تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی تلاش‌های بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند یادآور شد: این دو نهاد به بخش عظیمی از نیروهای بازنشسته و شاغل تعلق دارد. چراکه معتقدیم اینها امانت‌های مهمی است که در اختیار ما قرار گرفته‌اند و باید حداکثر استفاده را از آنها در توسعه و شکوفایی اقتصاد ببریم.

شریعتمداری با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه‌ای بر ملت ایران روا شده بود تأکید کرد: در سایه تلاش‌های مقام معظم رهبری و همچنین حمایت و هدایت‌های رئیس جمهور توانسته‌ایم آرامش را به صحنه سیاسی و اقتصادی کشور بازگردانیم و برای شرایط بهتر کار و تلاش اقدامات خوبی انجام دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه امروز در زمینه گاز بی نیاز شده‌ایم تصریح کرد: تأمین نیازمندی حمل و نقل کشور به ناوگان سالم را شاهد بودیم که موفق شدیم برای کشور این امر مهم را تأمین کنیم.

 

نظر شما