هشتمین کنگره سراسری شعر کویر در ابرکوه برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۲:۲۷:۳۴
کد خبر: ۵۲۰۸۲۸
هشتمین کنگره سراسری شعر کویر در ابرکوه برگزار می‌شود
هشتمین کنگره سراسری شعر کویر نیمه دوم فروردین‌ماه سال آینده در شهرستان ابرکوه یزد برگزار می‌شود.

به گزارش برنا؛ این کنگره با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ بومی یزد و احیای ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی نهفته در بافت بومی و فرهنگی که در قالب‌های مختلف از جمله شعر به تصویر کشیده شده و این آموزه‌ها را به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌کند، برگزار می‌شود.

محورهای تعیین شده برای این دوره نیز شامل «صلح و آرامش و رستگاری»(دعوت به عشق ورزی نسبت به انسان‌ها، ایجاد جهانی آرام و امن، نجات بشریت از خشونت و دشمنی و رسیدن به آزادی و رستگاری)،«مهربان، با زمین و آبو آسمان» (توجه به فرهنگ حفظ و مراقبت از جلوه‌های طبیعت و نعمت‌های بیکران الهی و جلوه‌های زیبای محیط زیست انسان)، ‌»دانه دانه تغمه انار» (بیان حرف‌های ناگفته و زخم‌های مانده در جان اهالی کویر و ویژگی‌های مردمانش از جمله مقاومت، صبوری، همدلی، پاک‌دستی، پیوند‌های محکم عاطفی، سادگی و ساده زیستی) است و علاقمندان تنها تا اول اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه دائمی این کنگره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه ارسال کنند.

همچنین از شاعران شرکت‌کننده خواسته شده که در آثار خود از عناصر جغرافیایی کویر و خصلت‌های انسانی متناسب با این فضای بیکران استفاده و آثار خود را حداکثر سه اثر در قالب‌های مختلف شعری ارسال کنند.

غیاثی بابیان اینکه ابرکوه ظرفیت بالائی در شعر و ادبیات و هنر دارد تصریح کرد: هفت کنگره شعر سراسری شعر کویر با حضور شاعران نامی کشور تاکنون در این شهر فرهنگی و تاریخی برگزارشده که همراهی مردم در این زمینه ستودنی است.

قرار است که این جشنواره در ساحل رویایی کویر در سایه‌سار سرو 5000 ساله ابرکوه برگزار شود و به برگزیدگان نیز جوایز نفیسی اهدا شود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با شماره ٠٩١٣٥١٤٨١٦٦ تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز