حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در ویژه برنامه اربعین هاشمی گفت:

سکوت هاشمی برای حفظ وحدت و زنده ماندن انقلاب بود

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۳:۲۹:۴۴
کد خبر: ۵۲۰۸۸۴
سکوت هاشمی برای حفظ وحدت و زنده ماندن انقلاب بود
حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در ویژه برنامه اربعین ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان شهریار گفت: آیت الله هاشمی با مردم بود و محبت مردم را در دل داشت و از مردم جدا نشد و خدای متعال نیز محبت او را در دل مردم قرار داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، ویژه برنامه گرامیداشت اربعین ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) با حضور دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار، حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه شهریار، حجت الاسلام والمسلمین مروج امام جمعه اندیشه، حجت الاسلام والمسلمین موحدی نیا امام جمعه صباشهر، حسین زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، فاضل حسینی رئیس دادگستری شهرستان شهریار، سرهنگ یامینی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهریار، مسئولان دستگاه ها و نهاهای شهرستان شهریار، و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری و استقبال پرشور مردم و مسئولان، در مصلای شهریار برگزار شد.

 

** آیت الله هاشمی از جمله افرادی بود که به جایگاه ها و سمت ها اعتبار و ارزش می داد

بنا بر این گزارش حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در سخنانی با اشاره به اربعین ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: بالاتر از جایگاه اعتباری افراد، جایگاه واقعی افراد است. برخی افراد وقتی سمت و جایگاهی را می پذیرند آن جایگاه و سمت به آنها ارزش و اعتبار می دهد و برخی افراد هم با پذیرش سمت و مسئولیت به آن جایگاه ارزش و اعتبار می بخشند. آیت الله هاشمی از جمله افرادی بود که به جایگاه ها و سمت ها اعتبار و ارزش می داد و با حضور ایشان به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به آن ارزش و اعتبار داده شد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با ذکر این نکته که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به اعتبار جایگاه واقعی شان به عنوان نفر دوم نظام بودند؛ اظهار داشت: این از شخصیت واقعی ایشان است که وقتی از دنیا می روند مردم به پا می خیزند و در ایران و خارج از ایران مراسم های باشکوهی با استقبال مردم برگزار می شود، پرچم 50 کشور به حالت نیمه افراشته درمی آید و سران 70 کشور پیام تسلیت می فرستند و حتی صدا و سیمایی که اخبار وی را پخش نمی کرد بی اختیار در وصف ایشان سخن می گوید.

 

** آیت الله هاشمی با مردم بود و محبت مردم را در دل داشت و از مردم جدا نشد و خدای متعال نیز محبت او را در دل مردم قرار داد

مسیح مهاجری با اشاره به تبلیغات منفی صورت گرفته در طول سال های گذشته علیه ایشان گفت: چرا وقتی ایشان که سالها علیه اش تبلیغات وسیعی صورت گرفت وقتی که از دنیا رفت مردم یکسره به پا خاستند؟ جواب این سوال را قرآن داده است که کسانی که به خدا ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند خدایی که رحمان است محبت او را در قلب مردم قرار میدهد. آیت الله هاشمی با مردم بود و محبت مردم را در دل داشت و از مردم جدا نشد و خدای متعال نیز محبت او را در دل مردم قرار داد.

 

** رای آیت الله هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نتیجه ایمان قوی ایشان به خدا، دین، انقلاب و راهی است که انتخاب کرده بود.

 

نماینده رئیس جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی با ذکر خاطرات متعددی از آیت الله هاشمی رفسنجانی و تلاش ها و ایثارگری های ایشان در زمان انقلاب و پس از آن، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک به 4 دهه دارای مسئولیت های مختلف و حساسی بودند و به صورت طبیعی مسئولیت های اینچنینی سبب ایجاد مشکلاتی می شود اما ایشان وقتی برای آخرین بار کاندیدای مجلس خبرگان رهبری می شوند بالاترین رای خود و بالاترین رای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در ادوار مختلف کسب می کنند و این همان نتیجه ایمان قوی ایشان به خدا، دین، انقلاب و راهی است که انتخاب کرده بود.

 

** آیت الله هاشمی توانسته است علم خود را به عمل و استفاده کاربردی تبدیل کند

وی با در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) از قبل از انقلاب تا پایان عمر ایشان اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول حضور خود در زندان های ساواک در قبل از انقلاب توانست یادداشت هایی را به نگارش درآورد که همان یادداشت ها امروز به 21 جلد تفسیر قرآن کریم و 34 جلد فرهنگ قرآن تبدیل شده است. آیا این کار ایشان عمل صالح نیست؟

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری افزود: علم کلام یکی دیگر از توانمندی ها و تخصص های ایشان بود که نتیجه کارهای علمی ایشان در این خصوص برای آیندگان باقی مانده است و توانسته است علم خود را به عمل و استفاده کاربردی تبدیل کند. آیا این کار ایشان غیر از عمل صالح است؟

 

** اگر در کشور به اندازه انگشتان یک دست، دلسوز، حامی، مدافع و غمخوار سپاه و بسیج بود بی شک یکی از آنها آیت الله هاشمی رفسنجانی بود

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با ذکر این جمله که بنده افتخار می کنم که بعد از انقلاب در حزب جمهوری اسلامی و بعد از آن نیز در جلسات هفتگی از نزدیک با تمامی اقدامات، اندیشه ها، نظرات و افکار ایشان آشنا شده ام و سینه ام مالامال از مطالب مختلف در خصوص ایشان است؛ اظهار داشت: اگر در کشور 5 نفر به اندازه انگشتان یک دست دلسوز، حامی، مدافع و غمخوار سپاه و بسیج بود بی شک یکی از آنها آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و ایشان بود که در جایگاه ریاست مجلس شورای اسلامی بیشترین تلاش را در جهت تثبیت جایگاه قانونی سپاه و بسیج به کار بست و متاسفانه بسیاری از مطالبی که گفته می شود با واقعیات نسبتی ندارند.

 

** آقای هاشمی در هر جایگاهی که بودند با همان ایمان قوی، اعمالی را انجام دادند که می تواند بالاترین اعمال صالح باشد

مسیح مهاجری با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: بعد از رحلت حضرت امام(ره) پروردگار بر ما منت گذاشت و شخصی رهبر ما شد که امروز یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه باشیم و آقای هاشمی در هر جایگاهی که بودند با همان ایمان قوی، اعمالی را انجام دادند که می تواند بالاترین اعمال صالح باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری که در جمع پرشور مردم شهرستان شهریار در مراسم اربعین ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی سخن می گفت در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بی بدیل آیت الله هاشمی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ به سبب مسایلی که پیش می آمد برخی به دنبال محاکمه و اعدام بعضی از فرماندهان سپاه بودند که ایشان به عنوان فرمانده جنگ جلوی این افراد ایستاد و وقتی بحث قبول قطعنامه شد از امام خواستند تا مسئولیت جنگ را بپذیرند و محاکمه و اعدام شوند تا ضربه ای به امام و انقلاب و نظام نخورد. آیا این عمل، عمل صالح نیست؟ آیا این، ایمان نیست؟ چه کسی می تواند این کار را بکند؟

این یار نزدیک حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) دوران ریاست جمهوری ایشان را نیز با توجه به خالی بودن خزانه و تحریم های گسترده مهم ارزیابی کرد و خدمات آیت الله هاشمی را در خدمت به کشور جنگ زده و بازگردان کشور به شرایط مناسب، نمونه ای از عمل صالح دانست.

 

**آقای هاشمی معتقد بودند که اگر کوچکترین خدشه ای به رهبری وارد شود کل نظام از بین می رود

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ردصلاحیت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را از دیگر مقاطع حساس زندگی ایشان دانست و اظهار داشت: در زمان ردصلاحیت، به ایشان گفتند که انتخابات را تحریم کنید، ایشان نه تنها تحریم نکردند بلکه مردم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کردند و گفتند که انتخابات به نظام و انقلاب تعلق دارد. آیا این عمل، عمل صالح نیست؟ عده ای آمدند  گفتند که در مقابل رهبری بایست چرا که ایشان نباید اجازه میدادند که شما را ردصلاحیت کنند، آیت الله هاشمی گفتند که رهبری عشق من است، رهبری برای نظام و مملکت است و اگر کوچکترین خدشه ای به رهبری وارد شود کل نظام از بین می رود و اینها واقعیات زندگی آیت الله هاشمی است. آیا این عمل، عمل صالح نیست؟

 

**سکوت آقای هاشمی برای حفظ وحدت و زنده ماندن انقلاب بود

مسیح مهاجری با ذکر این سوال که چرا ایشان در مقابل این همه ظلم چیزی نگفتند؟ افزود: برای این سکوت کردند که وحدت مردم را می خواستند، برای این که انقلاب زنده بماند، برای این که نظام زنده بماند و انقلاب به اهدافش برسد. آقای هاشمی که من می شناختم مافوق خطوط و جناح ها بود و فراجناحی عمل می کرد با همه جناح ها ارتباط داشت و حمایت می کرد.

 

** آقای هاشمی همه کسانی را که دانسته یا نادانسته علیه او حرف زدند را بخشیده است

وی با اشاره به کسانی که دانسته و یا نادانسته علیه آقای هاشمی حرف زدند گفت: ایشان همه را بخشیده است و هیچگونه ناراحتی از کسی در دل نداشت و برای همین به راحتی از دنیا رفت اما امیدواریم که اولا از این بعد فریب تبلیغات را نخورند و در ثانی اگر توانستند، برای آیت الله هاشمی که بسیار به قرآن علاقمند بود، قرآن بخوانند.

 

** وحدت، خواست آقای هاشمی بود

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ وحدت گفت: اگر باهم متحد باشیم و همانند 22 بهمن این اتحاد را به نمایش بگذاریم دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و این وحدت خواست آقای هاشمی بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز