دادستان شهرستان بویین زهرا:

نباید از عدالت اجتماعی غافل شویم

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۵:۵۴:۱۷
کد خبر: ۵۲۱۰۴۲
نباید از عدالت اجتماعی غافل شویم
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا گفت: عدالت قضایی مهم است ولی نباید از عدالت اجتماعی که موضوع مهمی در زندگی انسان می باشد غافل شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ابوالفضل محبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا بیان کرد: اصلی ترین ماموریت ما ایجاد قسط و عدل در جامعه است و در این میان گسترش عدالت در اصول مختلف قانون اساسی علی الخصوص اصل 156 قانون اساسی مورد تاکید می باشد.

وی ادامه داد: در این بین بند اول و چهارم اصل 156 که ماهیت قضایی دارد یک کفه ترازو و بند دوم و پنجم این اصل که ماهیت غیر قضایی دارند کفه دیگر ترازو را تشکیل می‌دهند، از این رو لازم است هم ماهیت قضایی عدالت و هم ماهیت اجتماعی آن مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: عدالت تنها به مفهوم عدالت قضایی نیست بلکه عدالت سیاسی، عدالت اقتصادی، عدالت فرهنگی، عدالت اجتماعی و حتی عدالت ساختاری از دیگر شاخصه های عدالت است که باید مانند عدالت قضایی مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: برای این منظور پیشگیری از جرم اجتماعی باید محور باشد، البته وجود آسیب ها در جامعه مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم را بیشتر می‌کند.

محبی افزود: مقام معظم رهبری به مقوله پیشگیری و همین طور سلامت اجتماعی تأکید داشتند که  لازم است این دغدغه رهبری در دستگاه های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی توضیح داد: اگرچه ایجاد امنیت، بسط عدالت و گسترش رفاه اجتماعی از جمله اهداف تشکیل دولت هاست ولی نباید فراموش کرد که میان رفاه اجتماعی با ایجاد امنیت و بسط عدالت ارتباط مستقیمی وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا اظهارکرد: عدالت اجتماعی باید در ویژگی ها و شاخصه های خود مورد توجه قرار گیرد و در این میان بکارگیری دانش مدیریت در جهت بهره وری سازمانی دستگاه های اجرایی می تواند رضایت عمومی را ایجادکند.

وی توضیح داد: احساس امنیت مقوله ای است که برخی موارد با ضریب امنیت شناخته می شود چراکه گاهی اوقات در عین حالی که امنیت اجتماعی وجود دارد به دلیل تبلیغات منفی مغرضان و یا خرده فرهنگ های ناکارآمد عدم احساس امنیت موجب تشویش افکار عمومی می شود.

محبی عنوان کرد: تأمین امنیت اجتماعی به ارتقای سطح امنیت و افزایش احساس امنیت در جامعه کمک می کند از این رو باید در حوزه تأمین امنیت اجتماعی دستگاه های متولی تلاش کنند و برای ارتقای عدالت اجتماعی بکوشند.

وی تأکید کرد: البته کارکنان دستگاه های مختلف در نظام اعم از مدیر یا کارشناس و یا هر فرد دیگر باید خود را برای خدمت به مردم بدهکار بدانند تا بتوانند روحیه خدمت را در میان مردم شاهد باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا یادآور شد: وجود نظارت دستگاه های متولی در این امر به ارتقای عدالت اجتماعی و سلامت نظام اداری کمک می کند که این مهم همواره مورد تأکید مسئولان قضایی بوده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز