استاندار اصفهان تاکید کرد:

بسیج امکانات و نیروی انسانی برای مقابله با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۲:۵۷:۳۷
کد خبر: ۵۲۱۴۱۵
بسیج امکانات و نیروی انسانی برای مقابله با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
استاندار اصفهان گفت:باید با بسیج همه امکانات، تجهیزات ونیروی انسانی در کوتاهترین زمان ممکن شیوع این بیماری کنترل و در ادامه متوقف شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر مراقبت وسیع و نمونه گیری گسترده در شعاع کانون های آلوده بمنظور جلوگیری از گسترش این بیماری تاکید کرد.

وی همکاری همه ی دستگاه ها و نهادهای اجرایی را در موضوع مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خواستار شد و اظهارداشت: تامین نیروی انسانی برای معدوم سازی با مشارکت نیروهای ارتش و سپاه و بسیج مردمی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: نیروی انتظامی وظیفه ی تامین نیروی انسانی مورد نیاز را از بسیج، ارتش و سپاه برعهده خواهد داشت و دستگاه ها نیز باید امکانات مورد نیاز را در اختیار سازمان های مربوطه قرار دهند.

 زرگرپورخطاب به فرمانداران، مدیران دستگاههای اجرایی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و بسیج مستضعفین تاکید نمود: باید با بسیج همه امکانات، تجهیزات ونیروی انسانی در کوتاهترین زمان ممکن کلیه اقدامات صورت گیرد تا شیوع این بیماری کنترل و در ادامه متوقف شود.

زرگرپور با بیان اینکه هیچ مشکلی در پرداخت خسارت به مرغداری های بحران زده وجود ندارد و بیمه موظف است کلیه ی خسارات را پرداخت کند، گفت: در این خصوص لازم است که به مردم اطلاع رسانی شود.

استاندار اصفهان افزود: صدا و سیما باید برنامه های معقول و منطقی را در ارتباط با این بیماری و اطلاع رسانی و توجیه مردم داشته باشد.

مدیر ارشد استان فرمانداران و روسای ستادی دستگاه های اجرایی مرتبط را ملزم نمود، جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان از هر دو روز یکبار تشکیل داده و گزارشات نوبه ای را به مدیریت برای استانداری ارسال نمایند.

استاندار اصفهان در همین رابطه تاکید نمود: فرمانداران این اختیار را دارند که به نیابت از استاندار امکانات دستگاههای اجرایی را برای مقابله سریعتر و پیشگیری از شیوع بیشتر در اختیار بگیرند و متقابلاً دستگاههای اجرایی نیز ملزم هستند پس از درخواست فرماندار شهرستان کلیه امکانات درخواستی را در اسرع وقت تامین نمایند.

   

نظر شما