هشداردادستان خرم آبادبه شکارچیان ومتخلفان محیط زیست:

تشکیل شعب ویژه برای برخورد با تخلفات زیست محیطی/مجازات ها برای متخلفان بسیار سنگین خواهد بود

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۴:۳۴:۰۸
کد خبر: ۵۲۱۵۲۹
تشکیل شعب ویژه برای برخورد با تخلفات زیست محیطی/مجازات ها برای متخلفان بسیار سنگین خواهد بود
رازانی گفت: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری لرستان مجازات ها برای این افراد بسیار سنگین خواهد بود وحتی اگر این افراد دارای سلاح مجاز باشند اما اقدام به شکار غیر مجاز کنند بر اساس بخشنامه های اعلام شده سلاح های آنها ضبط خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،دادستان خرم آباد امروز در جمع خبرنگاران تاکید کرد: توجه به بحث محیط زیست، حیات وحش و منابع طبیعی از مواردی بوده که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است وتوجه به منویات رهبری در این زمینه لازم الاجرا بوده و باید به آن عمل کنیم.

سعید رازانی با بیان این مطلب از  ورود جدی دستگاه قضایی در بحث برخورد با تخلفات زیست محیطی و منابع طبیعی خبردادو افزود: شعب ویژه ای در دستگاه قضایی دادسراها و دادگاههابرای برخورد با تخلفات زیست محیطی تشکیل شده است ودر این شعب با قاطعیت با متخلفان محیط زیست برخورد صورت می گیرد .

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مرکز استان دستورات اولیه از سوی من به عنوان دادستان مرکز استان در این زمینه ارائه می شود ودر این خصوص تا دستگیری متخلفان محیط زیست و کسانی که با محیط بانان درگیر می شوند همواره در دستور قرار می گیردو بعد از تکمیل پرونده برای متخلفان محیط زیست برای اجرا به شعبه ارجاع می شود وهمچنین به شعب مربوطه تاکید شده که افرادی که اقدام به شکار غیر مجاز می کنند و به محیط زیست دست اندازی می کنند قاطعانه برخورد شود.

رازانی  گفت: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری لرستان مجازات ها برای این افراد بسیار سنگین خواهد بود وحتی اگر این افراد دارای سلاح مجاز باشند اما اقدام به شکار غیر مجاز کنند بر اساس بخشنامه های اعلام شده سلاح های آنها ضبط خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما افرادی را داشته ایم که به دلیل شکار غیر مجاز خرس ماهها در زندان مرکزی خرم آباد محبوس بوده اند و: علیرغم اینکه این افراد خسارت محیط زیست را پرداخت کردند اما دادگاه چنین مجازات سنگینی برای آنها در نظر گرفت.

رازانی افزود:دیدگاه   دستگاه قضایی در این رابطه در راستای پیروی از منویات رهبری و همچنین اهمیت موضوع برخورد قاطع با تخلفات است  ومحیط زیست میراثی برای همه نسل ها بوده و چیزی نیست که فقط به ما تعلق داشته باشد و میراث مشترک همه نسل ها است.

وی ادامه داد:دستگاه قضایی با کسانی که اقدام به شکار غیر مجاز و تصرف مناطق حفاظت شده کنند قاطعانه برخورد می کند وبین دستگاه قضایی و محیط زیست در این رابطه ارتباط مطلوبی وجود دارد و پرونده های متخلفان در کوتاه ترین زمان ممکن در شعب خاصی که پیش بینی شده بررسی می شوند.

رازانی یادآوری کرد: با این تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده کمتر افرادی قصد می کنند که دنبال دست اندازی به محیط زیست و شکار غیر مجاز برون مسئولان نیز در صدور جواز برای سلاح شکاری محدودیت های لازم را قائل شوند.

وی عنوان کرد: وضعیت محیط زیست ما به گونه ای بوده که نیاز بوده این محدودیت ها دیده شود و می توان برای افرادی که به تیراندازی علاقه دارند باشگاههای ایجاد شود تا آنجا تیراندازی کنند.

رازانی تصریح کرد: محیط زیست ما دیگر تحمل و توان این را ندارد که برای این همه سلاح شکاری مجوز صادر شود ودر این خصوص اگر کسانی با استفاده از سلاح مجاز اقدام به شکار غیر مجاز کنند با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

دادستان خرم آبادتاکید کرد: اگر به محیط زیست و حیات وحش آسیب برسانیم در واقع به خودمان آسیب وارد کرده ایم ذال باید سعی کنیم به همان اندازه که به محیط خصوصی خود توجه می کنیم به همان اندازه نیز باید به محیط زیست اهمیت بدهیم.

سعید رازانی درخاتمه سخنان خود اظهارداشت: زندگی همه ما به محیط زیست وابسته است لذا ما باید این محیط را حفظ و حراست کنیم چرا که حیات خود ما به محیط زیست وابسته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز