با حضور گسترده ی مردم:

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد حسن جوهرچی در اردبیل برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۱۰:۰۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۱۸۵۳
مراسم بزرگداشت زنده‌یاد حسن جوهرچی در اردبیل برگزار شد
مراسم بزرگداشت هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون زنده یاد حسن جوهرچی با حضور اقشار مردمی بویژه جامعه هنری استان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش برنا، در این مراسم که در مسجد منصویه اردبیل برگزار شد، یاد و خاطره این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون گرامی داشته شد.

زنده یاد حسن جوهرچی هنرمند فقید سینما، تئاتر و تلویزیون اصالتی اردبیلی داشت و درگذشت ناگهانی این هنرمند دل شهروندان این استان را  داغدار کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در حاشیه این مراسم زنده یاد حسن جوهرچی را هنرمندی برجسته و توانا، فرهیخته ای خوش اخلاق و بازیگری مهربان و صمیمی در حوزه فعالیت های سینمایی، نمایشی و مجموعه های تلویزیونی کشور  دانست.

سیدناصر اسحاقی اضافه کرد: بی شک زنده یاد جوهرچی در تاریخ هنر و سینما ماندگار خواهد شد، چراکه نقش هایی را که این هنرمند فقید خلق کرده، برخاسته از دل بوده و بر دل مخاطبان و علاقه مندان به هنر نشسته است.

وی فقدان این بازیگر توانمند و هنرمند وارسته را خسارت بزرگی برای اصحاب فرهنگ و هنر و نیز هنرمندان و جامعه هنری کشور و اردبیل عنوان کرد و ضایعه جبران ناپذیر درگذشت این چهره نام آشنای اردبیلی الاصل تاتر، سینما و تلویزیون را به جامعه فرهنگی و هنری کشور، هنرمندان و اصحاب سینما، تاتر و تلویزیون و هنرمندان و مردم هنرمندپرور اردبیل و خانواده اش  تسلیت گفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم جوهرچی در اردبیل متذکر شد: این هنرمند فقید اصالتی اردبیلی داشت و درگذشت وی شهروندان استان بسیار متاثر و اندهگین کرد، لذا تلاش شد با برگزاری مراسم یادبود اردبیلی ها گوشه ای از دین خود را به او ادا کنند.

به گفته وی این آئین از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، شورای فرهنگ عمومی استان، مجمع نمایندگان استان، تبلیغات اسلامی استان، سپاه حضرت عباس (ع) و سایر نهادهای و دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان اردبیل برگزار شد.

حسن جوهرچی در سال ۱۳۴۷ در یک خانواده اردبیلی در تهران متولد شد. بازی در سینما را در سال ۶۷ با «فیل در تاریکی» شروع کرد. وی در ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ پس از تحمل عارضه کبدی به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز