در نشست اعضای شورای ساماندهی سالمندان مصوب شد؛

راه اندازی بنیاد فرزانگان خراسان شمالی برای ارائه خدمات اجتماعی به سالمندان

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۱۰:۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۲۱۸۶۹
راه اندازی بنیاد فرزانگان خراسان شمالی برای ارائه خدمات اجتماعی به سالمندان
در دومین نشست شورای هماهنگی ساماندهی امور سالمندان خراسان شمالی طی سال جاری به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد، با نظر موافق اعضا مصوب شد که بنیاد فرزانگان در قالب یک مجتمع ارائه دهنده خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی به این قشر در بجنورد ساخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این نشست با اشاره به شأن و جایگاه والای سالمندان در آموزه های ملی و دینی ایرانیان، ضرورت برنامه ریزی منسجم برای تکریم هر چه بیشتر این قشر را یادآور شد و گفت: باید از تجارب سالمندان یا همان فرزانگان جامعه بهترین بهره برداری را داشت و هم زمان، برای افزایش خدمات حمایتی از آنان برنامه ریزی کرد.

محمدتقی ایرانی یکی از مصادیق حقوق شهروندی را حقوق سالمندان دانست و افزود: باید نیازهای عموم سالمندان به ویژه زیرساخت های خدمات شهری برای آنان مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اهمیت آموزش و مشاوره در کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش ها و مشاوره های تخصصی دستگاه های متولی در حوزه سالمندان هم در جامعه ترویج شود.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح قوانین به نفع سالمندان برای کاهش مشکلات معیشتی آنان ازجمله مستمری بازنشستگی و دیگر امتیازات اجتماعی، توسعه خدمات معاضدت قضائی برای حل مشکلات حقوقی سالمندان را با کمک وکلای علاقه مند در استان خواستار شد.

این گزارش حاکیست، در ادامه این نشست با نظر اعضای حاضر در جلسه و قول مساعد شهردار بجنورد برای اعطای زمین و پروانه ساخت رایگان مقرر شد، اداره کل بهزیستی با همکاری استانداری و دیگر منابع موجود، برای احداث بنیاد فرزانگان پیگیری لازم را داشته باشند.

بنیاد فرزانگان تاکنون در 14 استان با هدف ارائه خدمات متمرکز رفاهی، فرهنگی و اجتماعی به سالمندان ساخته شده است.

نظر شما