وزیر ورزش وجوانان :

آمار طلاق در کشور نگران کننده است/تنور فوتبال در لرستان داغ است

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۱۵:۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۲۲۰۰۴
آمار طلاق در کشور نگران کننده است/تنور فوتبال در لرستان داغ است
وزیر ورزش وجوانان گفت: متاسفانه آمار طلاق در برخی استان های کشور بالا رفته و این امر نگران کننده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مسعود سلطانی فر ظهر پنج شنبه در جلسه با جوانان و سازمان های مردم نهاد لرستان در سخنانی با بیان اینکه استاندار در طول سه سال و نیم گذشته با جدیت ویژه و در خور تحسین مباحث مربوط به توسعه  استان را به خوبی پیگیری کرده است اظهار داشت: استاندار لرستان، یکی از استاندارهای موفق کشور هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری و همیاری نمایندگان استان و دلسوزی آنها سال های آینده سال های خیلی خوبی برای مردم در حوزه ورزش و جوانان داشته باشیم گفت: فارغ از شعار و تعارف ها استان آینده خیلی خوبی را دارد و  با این وحدت،  همدلی، قدرشناسی، ثبات و آرامشی که وجود دارد آینده استان را خوب ارزیابی و تحلیل می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تمرکز ویژه ای بر تعدادی از استان ها از جمله لرستان وجود دارد گفت: امروز جوانان در کشور مطالبات و خواسته های متعددی از جمله ازدواج تحصیل اشتغال اوقات فراغت و ... دارند.

سلطانی فر با بیان اینکه در سه سال و نیم گذشته در چند عرصه قدم های خوبی برداشته ایم گفت: از جمله اینکه هر سال تعداد سازمان های مردم نهاد اضافه شده و به طوری که تعداد آنها که حدود ۵۰ مورد بود به هزار و ۵۰۰ سازمان افزایش پیدا کرده و تا پایان دولت تعداد آنها به دو هزار مورد نیز می رسد.

وی با اشاره به اینکه وام ازدواج از سال گذشته به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: امسال دولت و سیستم بانکی کارنامه روشنی در این حوزه دارد و تا پایان دی ماه تعداد ۸۰۰ هزار فقره وام ازدواج در کشور پرداخت شده است.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: ۲۰۰ هزار فقره وام ازدواج دیگر تعیین شعبه شده که تا پایان سال تعداد وام های ازدواج به بیش از یک میلیون فقره خواهد رسید.

سلطانی فر با اشاره به خانه های جوان نیز بیان داشت: تا پایان اسفندماه خانه جوان شهر خرم آباد را راه اندازی می کنیم.

وی از پیش بینی بودجه ای مجزا برای ایجاد خانه های جوان در همه استان های کشورر خبر داد و گفت: متاسفانه آمار طلاق در برخی استان های کشور بالا رفته و این امر نگران کننده است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ایجاد  دفاتر مشاوره ازدواج در کاهش آمار طلاق بسیار موثر است گفت: طی دهه فجر امسال مجوز برای فعالیت ۸۷ مرکز مشاوره در این زمینه صادر شد و باید هر چه سریع تر این مراکز در همه استان های کشور گسترش یابند.

سلطانی فر همچنین با اشاره به تاکید رئیس جمهور در بحث واگذاری امور به سازمان های مردم نهاد گفت: در این راستا ستاد ساماندهی امور جوانان در همه استان ها باید روی این موضوع تمرکز کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعد از اجرا شدن برجام فرصت های خوبی برای تعامل با جامعه جهانی و فدراسیون ها ورزشی پیدا کردیم گفت: همچنین در این بازه زمانی کرسی های مختلفی در فدراسیون ها کسب کرده ایم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تقاضای برگزاری مسابقات جهانی فوتسال ۲۰۲۰ را در کشور ایران داده ایم گفت: امیدواریم با گسترش اینگونه تعاملات به رشد و توسعه ورزش کمک کنیم.

سلطانی فر همچنین با اشاره به سرانه فضای ورزشی در کشور بیان داشت: در حال حاضر ۹ هزار مکان ورزشی داریم و بیش از ۱۴ تا ۱۵  هزار مکان ورزشی در اختیار دستگاه ها است.

وی با تاکید بر اینکه در نقاط روستایی امکانات ورزشی بیشتری باید داشته باشیم و تلاش می کنیم سال آینده منابع خوبی در این زمینه اختصاص دهیم گفت: سال آینده با توجه به منابع جدید پیش بینی شده سال ایجاد تحول بزرگ در بخش جوانان و ورزش کشور باشد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به تیم فوتبال خیبر خرم آباد گفت: همیشه در طول ۴۰ سال گذشته وضعیت این تیم وضعیت خوبی بوده و الان هم این ظرفیت را دارد که خود را بالا بکشد.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه بایداسپانسر قوی در قالب نیروهای مسلح و یا مجموعه های اقتصادی برای این تیم پیدا کنیم گفت: تنور فوتبال در لرستان تنور داغی باشد و مردم از این جهت شور و نشاط پیدا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز