توسط رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند صورت گرفت:

تشریح شرایط انتخاب شوندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۰۸:۵۶:۲۱
کد خبر: ۵۲۲۴۱۵
تشریح شرایط انتخاب شوندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند شرایط قانونی برای ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند،شاهرخ جهانشاهی با اشاره به شکل گیری ستاد انتخابات شهرستان به منظور برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: حکم مسئولیت کمیته های زیرمجموعه ستاد توسط فرماندار شهرستان صادر شده و این ستاد رسما کار خود را آغاز کرده است.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند به وظایف ستاد انتخابات اشاره و تصریح کرد: ستاد انتخابات علاوه بر پیش بینی تمهیدات لازم به منظور برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم وظیفه دارد تا موارد مختلف قانونی که جزء حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان است را اطلاع رسانی نماید . 

وی خاطرنشان ساخت: یکی از موارد مهم قانونی که در انتخابات شواری اسلامی شهر و روستا وجود دارد، شرایط مدرک تحصیلی برای کاندیداتوری در این انتخابات است که برای روستا و شهرها با جمعیت های مختلف متفاوت است و حتماً لازم است تا کسانی که قصد دارند در این انتخابات ثبت نام کنند به آن توجه نمایند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند با اشاره به ماده 26 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان داشت: در این ماده قانونی شرایط انتخاب شوندگان از جمله تابعیت جمهوری اسلامی، دارا بودن حداقل 25 سال سن، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و همچنین ابراز وفاداری به قانون اساسی اشاره شده است. 

وی افزود: بند (ه) این ماده قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همچنین به میزان تحصیلات انتخاب شوندگان اشاره دارد به صورتی که برای روستاهای زیر 200 خانوار سواد خواندن و نوشتن، برای روستاهای بالای 200 خانوار دیپلم، برای شهرهای تا 20 هزار نفر فوق دیپلم و برای شهرهای بالای 20هزار نفر لیسانس و معادل و معادل به عنوان مدرک تحصیلی لازم اشاره شده است.

جهانشاهی در ادامه خاطرنشان ساخت : با توجه به موارد قانونی گفته شده، کسانی که قصد  دارند در شهرهای دماوند و رودهن کاندیدا شوند حتماً مدرک لیسانس یا معادل آن و کسانی که در شهرهای آبسرد، کیلان و آبعلی قصد کاندیدا شدن را دارند، باید مدرک فوق دیپلم یا معادل آن را جهت ثبت نام داشته باشند.

وی از همه کسانی که می خواهند برای ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اقدام نمایند خواست، حتما قوانین مربوط به انتخابات و شرایط کاندیدا شدن را مطالعه نمایند و از حقوق خود در این زمینه مطلع شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز