معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز :

معلمان البرزی انتظار دارند آئین های ویژه هفته بزرگداشت مقام معلم از حالت کلیشه ای خارج شود

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۱:۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۲۲۵۳۴
معلمان البرزی انتظار دارند آئین های ویژه هفته بزرگداشت مقام معلم از حالت کلیشه ای خارج شود
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در این استان باید متناسب با مقام شامخ معلمان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین رحمانیان روز شنبه در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش البرز افزود: با توجه به نقش و تاثیر گذاری معلم در جامعه لازم است برنامه های ویژه هفته بزرگداشت مقام معلم در این استان با مشارکت دستگاه های اجرایی این استان تدوین و برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب در زمینه مقام و نقش معلم در جامعه اظهار کرد: معلمان البرزی انتظار دارند آئین های ویژه هفته بزرگداشت مقام معلم از حالت کلیشه ای خارج شود و با رویکردی نوین به موضوع مهم برنامه های بزرگداشت معلم در این استان نگاه کرد.

وی در ادامه به نقش بی بدیل معلمان در جامعه پرداخت و یاد آور شد: برنامه های بزرگداشت مقام معلم در البرز باید به گونه ای باشد که همه دستگاه های اجرایی در استان خود را با توجه به امکانات و مسئولیتی که در اختیار دارند اقدام به برنامه ریزی کاری در این زمینه کنند.

معاون پژوهشی ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: تقدیر از معلمان فقط جنبه مادی ندارد بلکه دستگاههای اجرایی با توجه به توانمندی که دارند در بخش های فرهنگی و خدماتی می توانند در برنامه های هفته بزرگداشت معلم مشارکت کنند.

رحمانیان یاد آورشد: حضور مدیران دستگاههای اجرایی در برنامه های ویژه هفته گرامیداشت معلم در مدارس نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا حضور آنان در مدارس موجب خرسندی معلمان و دانش آموزان می شود.

وی بیان کرذ: سخنرانی مدیران آموزش و پرورش در خطبه های قبل از نماز جمعه البرز برای ارائه گزارش فرایند تعلم و تربیت در مدارس و دستاوردهای علمی ، ورزشی ، پژوهشی و فرهنگی در مسابقات استانی ، کشوری و بین المللی در دو بخش دانش آموزی و معلمان را از ابتدای سال تحصیلی تا کنون نیز لازم است در برنامه های ویژه گرامیداشت مقام معلم در این استان گنجانده شود.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنانش به روند انتخاب معلم نمونه در البرز اشاره کرد و افزود: در زمینه نحوه انتخاب معلم نمونه هنوز دستورالعمل وزارتخانه ای صادر نشده است اما کمیته ای متشکل از معلمان پیشکسوت آموزش و پرورش استان تشکیل می شود تا با مشارکت مدیران دستگاههای اجرایی و انجمن اولیاء و مربیان برنامه هایی شایسته مقام ارزشمند و مهم معلمان تدوین شود.

وی در پایان به اعضای شورای آموزش و پرورش البرز پیشنهادهای ستاد بزرگداشت هفته معلم اداره کل آموزش و پرورش استان را بیان کرد.

نظر شما