رئیس کمیته ی اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان رضوی خبر داد؛

پیش بینی ۹ هزار صندوق اخذ رای برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۰:۳۹:۴۶
کد خبر: ۵۲۲۶۴۱
پیش بینی ۹ هزار صندوق اخذ رای برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان
رئیس کمیته ی اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان رضوی از پیش بینی 9 هزار صندوق برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، امیر پور مهدی با اعلام این خبر اظهار داشت: برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهار هزار و 500 شعبه و 9 هزار صندوق اخذ رای، در سطح استان به صورت ثابت و سیار، پیش بینی شده است.

وی افزود: یک نکته مهم و اساسی درخصوص ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که براساس تبصره 3 ماده 26 قانون انتخابات، یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارائه گواهی عدم سوء پیشینه است.

رئیس کمیته ی اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: لذا از تمام هم استانی های عزیز که قصد داوطلب شدن دارند تقاضا می شود از هم اکنون برای صدور گواهی سوء پیشینه اقدام کنند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: قابل توجه است در زمان ثبت نام نباید سه ماه بیشتر از زمان صدور گواهی سوء پیشینه گذشته باشد.

وی با بیان این که پیش بینی می شود در زمان ثبت نام با تراکم مراجعه کننده برای اخذ گواهی سوء پیشینه مواجه شویم؛ تصریح کرد: انتظار می رود؛ داوطلبان به منظور جلوگیری از ازدحام، از هم اکنون نسبت به این امر اقدام کنند.

رئیس کمیته ی اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص شرایط ثبت نام هم گفت:

الف) تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

ب) حدقال سن 25 سال تمام

ج) اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه

د) ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

هـ) دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار و داشتن مدرک دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار، داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم و معادل آن برای شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت، داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت

قوانین

تبصره 1 (الحاقی92.1.27) کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند، از شرط مدرک معافند.

تبصره 2 (الحاقی92.1.27) هیأت های اجرایی و نظارت در صورت ضوررت، تأییدیه مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان را اخذ می نمایند.

و) دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان

تبصره 1- اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

تبصره 2- اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند. تغییر محل سکونت هر یک از اعضاء شورا از محدوه حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز