نماینده مردم سلسله ودلفان در مجلس شورای اسلامی :

لزوم رفع نواقص و ایرادات طرح دورکاری/برخی نسبت به دورکاری ذهنیت خوبی ندارند

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۴:۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۲۳۸۹۴
لزوم رفع نواقص و ایرادات طرح دورکاری/برخی نسبت به دورکاری ذهنیت خوبی ندارند
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون موضوع دورکاری کارکنان را بررسی می‌کند بر لزوم رفع ایرادات و نواقص این طرح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان به نقل از خانه ملت ؛عالی رستمیان  در رابطه با طرح دورکاری کارکنان، گفت: این طرح در دولت دهم اجرایی شد که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها از سوی دولت یازدهم لغو شد؛ دولت دهم طرح دورکاری را در کاهش میزان ترافیک، صرفه جویی در هزینه‌های حمل ونقل و همچنین افزایش ماندگاری والدین در منزل و استحکام بنیان خانواده و ... موثر می دانست و دولت یازدهم هم ایجاد نارضایتی کارکنان، کاهش میزان بهره وری دستگاه های اجرایی، به خطر افتادن امنیت شغلی و.. را از جمله عوامل لغو این موضوع می داند.

 

لزوم رفع نواقص و ایرادات طرح دورکاری

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم رفع نواقص و ایرادات طرح دورکاری کارکنان تاکید کرد و گفت: می طلبد دولت تمامی معایب و مزایای این طرح را آنالیز و نسبت به بررسی کارشناسی فرآیند طرح اقدام و سپس نظر کارشناسانه در مورد آن را به مجلس ارایه دهد، دولت باید به گونه ای پیش رود که خروجی طرح نسبت به گذشته دقیق تر و کارآمدتر باشد.

وی با بیان اینکه عوامل موفقیت و شکست طرح دورکاری باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد، تصریح کرد: هر چند نمی توان به طور کلی این طرح را طرح موفقی دانست و در مورد آن اظهارنظر کرد اما معتقد هستم اگر بسیاری از پرسنل و کارکنان دستگاه ها خانه نشین یا دورکار شوند دستگاه ها نه تنها با کمبود نیرو مواجه نمی شوند بلکه عملکرد آنها نیز روند بهتری به خود می‌گیرد در واقع حضور برخی کارکنان در دستگاه ها نه تنها هیچ فایده ای برای مجموعه ندارد بلکه برای مجموعه دردسرساز هم خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: به طور معمول دولت‌ها در پایان عمر کاری خود تعداد زیادی نیرو بدون کار کارشناسی استخدام می کنند به عنوان مثال در شرکت دخانیات دو الی سه هزار نفر بکارگیری شد این در حالی است که مسئولان این مجموعه نسبت به این حجم نیرو گلایه داشته و نمی دانند با این حجم نیرو چه کار کنند.

 

برخی نسبت به دورکاری ذهنیت خوبی ندارند

رستمیان با بیان اینکه برخی نسبت به دورکاری ذهنیت خوبی ندارند، تصریح کرد: به نظر می رسد اگر تغییراتی در این طرح ایجاد و معایب و ایرادات آن بررسی و رفع شود و همچنین به سوی کیفی، عملیاتی و اجرایی کردن آن گام برداریم می تواند مثمرثمر واقع شود.

 

کمیسیون اجتماعی مجلس طرح دورکاری کارکنان را بررسی می کند

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس دهم، با یادآوری اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس طرح دورکاری کارکنان را بررسی می کند، یادآور شد: مزایا و معایب دورکاری کارکنان باید بررسی شود؛ به طور قطع خروجی این طرح را در دولت های سابق و فعلی پیگیری خواهیم کرد؛ بهتر است دولت خروجی این طرح را در اختیار کمیسیون قرار دهد زیرا هر چه در رابطه با این طرح بررسی کردیم به خروجی قابل اتکا و مطمئنی نرسیدیم.

 

بدون کارکارشناسی نمی توان در رابطه با طرح دورکاری اظهارنظر کرد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بدون کارکارشناسی نمی توان در رابطه با طرح دورکاری اظهارنظر کرد، گفت: باید خروجی این طرح را ارزیابی کرد هر چند برخی مدعی هستند که اجرای این طرح در کشور فواید زیادی را برای کشور به همراه دارد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز