وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگاران، اعلام کرد:

بهره برداری از ۲۱ هزار تخت بیمارستانی تا پایان کار دولت یازدهم

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۱:۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۲۴۳۰۰
بهره برداری از ۲۱ هزار تخت بیمارستانی تا پایان کار دولت یازدهم
سیدحسن قاضی زاده هاشمی که در حاشیه افتتاح چند مرکز خدمات بهداشتی و درمانی در روستاهای میاندورود در گفتگو با خبرنگاران سخن می گفت، از بهره برداری از 21 هزار تخت بیمارستانی در راستای اجرای طرح تحول سلامت تا پایان کار دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از میتندورود؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه افتتاح چند مرکز خدمات بهداشتی و درمانی در روستاهای میاندورود در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این که  670 واحد خدمات بهداشتی و درمانی که هر یک از آنها در فضایی بین 500 تا 100 متر مربع احداث شده به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح می شود، افزود: 10 درصد از این طرح ها به تعداد 67 مرکز در استان مازندران به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به این که هر یک از این مراکز جامع قریب 25 تا 50 هزار نفر را تحت پوش خود دارند، گفت: در این مراکز علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، پزشک عمومی، دانپزشک، کارشناس سلامت روان و تغذیه به مردم ارائه خدمات می نمایند.

قاضی زاده هاشمی در خصوص برنامه های دولت تدبیر و امید در خصوص اجرای طرح تحول سلامت با اشاره به این که تا پایان کار دولت به عهد خود مبنی بر بهره برداری از 21 هزار تخت بیمارستانی وفا خواهیم کرد، تصریح کرد: در خصوص احداث 3 هزار خانه بهداشت نیز از برنامه جلو هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پوشش کامل پزشک خانواده برای شهرهای زیر 100 هزار نفر، پوشش کامل پزشک خانواده و خدمات بهداشتی برای 11 میلیون از افراد حاشیه شهر به عنوان دیگر برنامه های تحول سلامت نام برد و اظهار داشت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت که قریب 65 میلیون نفر تاکنون مشخصات شان به ثبت رسیده از دیگر برنامه هاست.

قاضی زاده هاشمی از تخصیص منابع پایدار به عنوان مهم ترین عامل اجرای کامل و درست طرح تحول سلامت نام برد و یادآور شد: اگر تجمیع بیمه ها صورت گیرد و منابع پایدار به اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یابد پوشش خدمات درمانی به مراحل مطلوب تری خواهد رسید.

وی با اعلام این که صادرات دارو در دولت تدبیر و امید به 2 برابر و 200 میلیون دلار افزایش یافت و بیش از این ها جا برای رشد دارد، خاطرنشان ساخت: باید با اتخاذ تدابیر لازم صادرات دارو از کشور به بیرون مرزها بیش از واردات شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید زمینه ورود بخش خصوصی در حوزه های مختلف بهداشت و درمان فراهم شود و تصدی گری دولت کاهش یابد تا زمینه کیفیت تجهیزات و دارو در جهت توسعه صادرات و رقابت با رقبا فراهم آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز