با حضور استاندار ؛

قطار حمل گندم از مبادی داخلی کشور به استان افتتاح شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۴:۳۰:۲۸
کد خبر: ۵۲۴۵۰۳
قطار حمل گندم از مبادی داخلی کشور به استان افتتاح شد
ظهر امروز با حضور استاندار و فرماندار، اولین قطار حمل گندم از مبادی داخلی کشور به استان با حجم 400 هزار تن به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سرپرست راه آهن جنوب شرق کشور در حاشیه این مراسم گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاوتی و پدافند غیرعامل و با پیگیری های انجام شده برای نخستین بار حمل گندم استان به صورت ریلی انجام می شود.

ارجونی ادامه داد: کاهش بارترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصادفات جاده ای، کاهش هرینه جابه جایی، کاهش هزینه های سوخت و آلایندگی کمتر و افزایش ورودی گندم با بالاترین کیفیت و سلامت از جمله اهداف اهداف این اجرای این طرح است.

وی افزود: تاکنون مشکلات بسیاری در زمینه حمل گندم به استان را داشتیم اما امیدواریم با راه اندازی این قطار مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای جابه جایی 400 هزار تن گندم نیاز به۲۰ هزار کامیون داریم لذا امروز با راه اندازی حمل ریلی در مصرف سوخت صرفه جویی و مهم تر از همه، به حفظ محیط زیست بسیار کمک بسیاری می شود.

ارجونی افزود: با مقامات پاکستانی از ابتدای سال چندین نشست و گردهمایی داشته ایم که حاصل این نشست ها افزایش ارتباطات ریلی با این کشور بوده به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۶۸ قطار به پاکستان سفر کرده است.

سرپرست راه آهن جنوب شرق کشور، ضمن تشکر از فرماندار گفت: امسال با پیگیری های فرماندار گاز مایع بدون هیچ مشکلی وارد استان شد و تعداد واگن های گاز مایع را افزایش دادیم.

وی با اشاره به اعتبار سال جاری راه آهن نیز گفت: امسال میزان اعتبار راه آهن، 570 میلیارد ریال است و این میلغ با مبالغ تمام سال های قبل راه اهن قابل مقایسه نیست.

وی همچنین گفت: با دستور فرماندار میدان راه اهن را نیز به زودی راه انداری می کنیم و ساخت 3 زیر گذر برای تقاطع ریل قطار با مسیر ورودی زیباشهر در دستور کار قرار دارد و برای این کار نیز 12 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: متاسفانه این استان کمترین سرانه مسافری کشور را دارد و باید برای این مسئله چاره ای اندیشید.

ارجونی از راه اندازی قطار زاهدان به اصفهان خبر داد و گفت: در راستای رفاه حال شهروندان قطار زاهدان به اصفهان نیز به زودی راه اندازی می شود.

وی افزود: بالغ بر ۶۰۰ نفر اشتغال بین فاصله مکانی زاهدان تا رودماهی ایجاد شده که اغلب این افراد از بین افراد بومی منطفه بکار گرفته شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز