مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

جبران عقب‌ماندگی‌های درسی در مدارس اردبیل نیازمند اعتبارات استانی و وزارتی است

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۵۲۴۵۷۸
جبران عقب‌ماندگی‌های درسی در مدارس اردبیل نیازمند اعتبارات استانی و وزارتی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:جبران عقب‌ماندگی‌های درسی ناشی از تعطیلی به علت بارش برف و برودت هوا در مدارس عادی اردبیل نیازمند اعتبارات استانی و وزارتی است.

به گزارش برنا، احمد ناصری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای جبران آموزش روزهای تعطیلی مدارس اردبیل اظهار داشت: در ابتدای آذرماه دستورالعملی تنظیم و به نواحی و مناطق 19گانه استان ارسال شد تا معلمان در روزهای تعطیلی مدارس برای جبران آموزش، تکالیف امتدادی و خلاقه از پیش تعیین شده در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند و در این زمینه استفاده از سایت گروههای درسی نیز می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل سردسیر بودن استان و اجتناب ناپذیر بودن تعطیلی مدارس در برخی از روزها، امسال نسبت به سال قبل در حدود 10 درصد افزایش تعطیلی داشته‌ایم، افزود: بیشترین تعطیلی در دوره ابتدایی بوده و با برنامه‌ریزیهای قبلی در این زمینه به منظور جبران ساعات آموزشی تعطیل شده، در روزهای آتی و تا پایان سالتحصیلی این امر به شکل جدی پیگیری خواهد شد.

ناصری با بیان اینکه با بهره گیری از روشهای نوین تدریس می‌توان آموزش را در خارج از کلاس درسی نیز پیگیری کرده و زمنیه را برای رشد و تعالی فکری دانش‌آموزان ایجاد کرد، گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی‌هایی که توسط آموزش و پرورش در این زمینه اجرا می‌شود، همکاری اولیا نیز می‌تواند کارساز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به جلسات مختلف هماهنگی برای اعلام تعطیلی مدارس تصریح کرد: با حضور نمایندگان دستگاههای مربوطه از جمله فرمانداری، مدیریت بحران و صدا و سیما، بحث تعطیلی مدارس و نحوه اعلام آن به شکل جدی پیگیری شده و مقرر شده است ضمن توجه به سلامت و تندرستی دانش آموزان، از تعطیلیهای بی مورد جلوگیری شود.

وی بیان کرد: تیتر خبری درج شده در یکی از خبرگزاریها مبنی بر عدم برنامه منسجم آموزش و پرورش برای جبران تعطیلی مدارس صحت نداشته ولی در محتوای این خبر موارد اقدامی آموزش و پرورش در زمینه جبران آموزش بازتاب داده شده است.

ناصری دایر کردن مدارس ابتدایی درر روزهای پنجشنبه به تعداد روزهای تعطیلی با لحاظ کردن اضافه تدریس برای معلمان را به عنوان پیشنهادی به اعضای جلسه ارائه و اظهار کرد: می‌توان دروس هدف عقب مانده از بودجه‌بندی در هر کلاس درس را احصا کرده و کلاسهای جبرانی از 15 فروردین تا آخر اردیبهشت‌ماه در متوسطه اول و دوم را تشکیل داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر ادامه کلاسهای درس دوره ابتدایی تا پایان خردادماه سال تحصیلی 96-95 افزود: می‌توان کلاسهای جبرانی در شیفت بعد از ظهر مدارس خاص را با هزینه خود مدارس برای جبران روزهای آموزشی از دست رفته در نظر گرفت که ایجاد فضای تعاملی با مرکز صدا و سیمای مرکز اردبیل برای تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی تدریس دروس هدف نیز راهکاری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه افت زمان آموزش به دلیل مقتضیات آب و هوایی استان اردبیل مشابه سالهای قبل بوده و امسال حدود 10درصد از سال قبل بیشتر است، گفت: جبران عقب ماندگیهای درسی در مدارس عادی نیازمند اعتبارات استانی و وزارتی است، اما می‌توان با ساماندهی دبیران خیر در سطح مناطق و نواحی استان برای جبران عقب ماندگیها درسی مدارس عادی از وجود چنین همکارانی بهره‌مند شد.

ناصری از پیگیری تصویب تشکیل کلاسهای درس در غیر ساعات آموزش رسمی تا ساعت 14:30 بعد از ظهر در شورای آموزش و پرورش استان برای فرصت باقیمانده از سالتحصیلی جاری خبر داد و افزود: اجرای برخی از برنامه‌های پیشنهاد شده مستلزم هزینه کرد اعتبارات مالی بوده و انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز