برگزاری همایش ملی حقوق شهروندی در ارومیه نمود شخصیت فرهنگی مردم آن است

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۸:۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۲۴۷۷۴
برگزاری همایش ملی حقوق شهروندی در ارومیه نمود شخصیت فرهنگی مردم آن است
شهردار ارومیه گفت: هر سازمانی که بتواند حرمت انسان ها را نگه دارد به بالاترین درجه از تحقق حقوق شهروندی دست پیدا کرده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه  با بیان اینکه تمام توان شهرداری ارومیه رعایت حرمت شهروندان و به تبع آن رعایت حقوق شهروندی است، گفت: آشنایی مردم با حقوق حاکم در ادارات و سازمان ها و در مقابل آن آشنایی ادارات با حقوق مردم نکته بسیار مهمی است و باید در این زمینه اقدامات موثری از سوی دستگاههای ذی ربط انجام گیرد.

وی با تاکید بر عملکرد شهرداری ارومیه در صیانت از حقوق شهروندی گفت: در همه زمینه ها نارضایتی و انتقاد ها از طرف مردم را کسب و در بهبود فعالیت های مجموعه شهرداری به کار گرفته ایم وهر اقدامی که در راستای بهیود خدمات مدیریت شهری صورت می گیرد در واقع گامی در راستای ارج گذاری به حق و حقوق شهروندی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه انتظار شهرداری ارومیه از مردم، رعایت حقوق متقابل است ، اظهار داشت: پرداخت به موقع عوارض، عدم تخریب آسفالت شهری، اهتمام در رعایت بهداشت شهری و پارک ها از جمله آن ها به شمار می رود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه در همایش تبیین حقوق شهروندی مشارکت دارند،افزود: دانشگاه ها و دانشجویان در مسائل فرهنگی پیشرو هستند و از این جهت شهر ارومیه که به تناسب افق 1404 به عنوان شهر فرهنگی معرفی می شود، برگزاری این همایش ها در سطح ملی و در نگاه محدودتر در ارومیه می تواند بسیار موثر واقع شود.

وی با تقدیر از اقدام جهاد دانشگاهی در طراحی، تدوین، اجرا و تجمیع دستگاهها در کنار دانشگاهها در برگزاری چنین همایشی با رویکرد علمی ملی و با موضوع حقوق شهروندی برای دومین سال پیاپی گفت:برگزاری چنین مجامع علمی با محوریت تخصصی حقوق شهروندی در ارومیه برای آذربایجان غربی ارزشمند و مایه مباهات است و نمود واقعی شخصیت فرهنگی مردم ارومیه است.

 وی ادامه داد: برای فرهنگ سازی حقوق شهروندی در جامعه باید اقدامات علمی، فرهنگی و هنری از سوی متولیان امر صورت پذیرد و ابزار فرهنگی مهم ترین امر در رسیدن به این مهم است که اقدامات موثری از سوی جهاد دانشگاهی در این راستا صورت پذیرفته است.

محمد حضرت پور گفت: اینکه مردم در زمان ها و مکان های مختلف قادر به حضور در عرصه ها و اظهار نظر هستند و دموکراسی اسلامی را به منحصه ظهور می رسانند از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی به واسطه پیروزی انقلاب قادر به حضور در فضای انتخابات واقعی و اظهار نظر و نقد در رابطه با عملکرد نهاد ها و سازمان های دولتی هستند گفت: این نقد ها در فضای آزاد باعث رشد و توسعه می شوند و این ها از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدای اسلام هستند.

 

نظر شما