با امضای تفاهم نامه همکاری؛

استان قزوین قطب گلخانه کشور می شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۴:۰۲:۲۸
کد خبر: ۵۲۵۰۸۱
استان قزوین قطب گلخانه کشور می شود
براساس تفاهم نامه بین استاندار قزوین و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی کشور، این استان به قطب گلخانه کشور تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، تفاهم نامه همکاری میان فریدون همتی استاندار قزوین و سید نظام الدین سجادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی کشور امضا و مقرر شد استان قزوین به عنوان قطب گلخانه کشور فعالیت کند.

در این نشست همچنین بر تامین اعتبارات مورد نیاز زیرساخت شهرکهای کشاورزی به نسبت 70درصد استانداری قزوین و 30درصد شرکت شهرکهای کشاورزی و همچنین همکاری و کمک به شناسایی و معرفی سرمایه گذاران و متقاضیان واجد شرایط برای ایجاد واحدهای تولیدی در محل شهرکها تاکید شد.

این تفاهم نامه در راستای سیاست های وزارت جهادکشاورزی برای امنیت غذایی کشور و به منظور استفاده از ظرفیت های مناطق مستعد کشاورزی استان قزوین و بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک استان انجام شد.

استاندار قزوین در جلسه ای که به همین منظور با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاوری کشور و علی اکبر متقی فرد رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد به ظرفیت و توانمندی های استان قزوین در بخش کشاورزی و توسعه شرکت شهرکهای کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت و بستر مستعد استان قزوین شرایط مناسبی برای ایجاد گلخانه در استان وجود دارد.

همتی تصریح کرد: قزوین بخاطر داشتن ظرفیت های علمی و دانشگاهی و کشاورزی می تواند به قطب گلخانه کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به مصوبات هیات دولت در سفر به استان قزوین گفت: با توجه به مصوبه هیات دولت در صدد توسعه کشت گلخانه ای و انتقال تولید صیفی جات به فضای بسته در راستای افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه منابع آبی استان هستیم.

در این جلسه مقرر شد ستاد راهبری استانی در جهت تسریع در روند ایجاد مجتمع های کشاورزی به ریاست استاندار و مدیران استانی در هفته آینده تشکیل و انتخاب مشاور جهت امکان سنجی و طراحی پروژه نودهک تاکستان توسط شرکت شهرکهای کشاورزی تا پایان سال 95 انجام شود و همچنین شعبه شرکت شهرکهای کشاورزی استان پروژه های دارای قابلیت تبدیل به مجتمع گلخانه ای را پس از بازدید میدانی و اخذ مصوبه ستاد راهبری استان به شرکت شهرکهای کشاورزی مرکز معرفی کند تا در صورت تایید کارشناسی مقدمات تبدیل آنها به مجتمع های جدید فراهم شود.

همچنین در این نشست پیشنهاد شد شهرک صنعتی شال بدلیل عدم استقبال سرمایه گذاری در آن با توجه به زیر ساخت انجام شده و مصوبه شورای برنامه ریزی استان در مورخ 28بهمن به شرکت شهرکهای کشاورزی جهت ایجاد مجتمع گلخانه ای واگذار شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد و توسعه شهرکهای کشاورزی در مناطق مستعد استان قزوین بین استاندار و رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای کشاورزی امضا شد.

گلخانه2

نظر شما