قهرمان قزوینی پاورلیفتینگ:

مسئولان پشت قهرمانان را خالی نکنند/مدال هایم را به آستان امام رضا(ع) تقدیم می کنم

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۶:۰۵:۱۶
کد خبر: ۵۲۵۲۲۷
مسئولان پشت قهرمانان را خالی نکنند/مدال هایم را به آستان امام رضا(ع) تقدیم می کنم
قهرمان قزوینی پاورلیفتینگ گفت: به حمایت های معنوی مسئولان بیش از حمایت های مالی نیاز داریم و امیدواریم انها پشت قهرمانان را خالی نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، امیررضا چگینی از قهرمانان پاورلیفتینگ استان قزوین که کلکسیونی از افتخارات را در کارنامه دارد در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا اظهارکرد: اخیرا برای اخذ مجوز خروج از کشور با مشکلات عدیده ای مواجه شدم که در نهایت با همکاری بازرس اداره کل ورزش و جوانان موفق به حضور در مسابقات برون مرزی شدم.

چگینی درخصوص آغاز فعالیت خود در این رشته خاطرنشان کرد: از سال 85-84 وارد عرصه پاورلیفتینگ شدم و از سال 86 به صورت حرفه ای کار کردم.

وی ادامه داد: در همین راستا سال 2015 در جام حیدرعلی اف آذربایجان شرکت کردم که ماحصل آن کسب یک مدال برنز بود و سپس در IPSU ترکیه در همین سال موفق به کسب دو مدال طلا شدم که این عملکرد در سال 2016 در همین مسابقات تکرار شد و دریافت دو طلا در مسابقات آسیایی 2016 دوبی هم دیگر مدال هایی بود که در این سال کسب کردم.

قهرمان پاورلیفتینگ استان قزوین تصریح کرد: همچنین یک طلا و یک نقره در جام وحدت و یک طلا در worldcup حاصل تلاش در این مسابقات بود.

چگینی درباره علت گرایش خود به این رشته گفت: از بچگی در این زمینه فعالیت داشتم و تمریناتم را در باشگاه ورزشی پیگیری کردم که قدرت بدنی که داشتم باعث حضورم در این رشته شد.

وی جواد مافی و سعید کشاورز و همچنین مهدی اصغریان را الگوی خود بیان کرد و افزود: این قهرمانان پرورش اندام دارای سبک خاصی هستند که در مسابقات سعی می کنم آنها را اجرا کنم.

این قهرمان پاورلیفتینگ درباره سطح کیفی مسابقات جام وحدت که دوماه پیش برگزارشد گفت: این رقابتها از سطح کیفی خوبی برخوردار بود و حدود 110-100 ورزشکار از 9-8 کشور جهان در آن شرکت داشتند و در وزن 120 کیلوگرم هم 7 نفر به رقابت پرداختیم که خوشبختانه عملکرد خوبی در این مسابقات داشتم.

چگینی درباره وضعیت پاورلیفتینگ قزوین یادآورشد: خوشبختانه پس از اینکه سعید کشاورز در راس این هیات قرار گرفت اوضاع بهبود یافته و حرف های زیادی برای گفتن داریم و در مسابقات مختلفی هم شرکت کرده ایم.

وی از پاورلیفتینگ به عنوان تنها ورزشی یادکرد که با هزینه شخصی انجام می شود و افزود: متاسفانه در این خصوص هیچ گونه حمایتی از ما نمی شود و برخی به دلیل مشکلات مالی قادر به اعزام به مسابقات نیستند.

چگینی درخصوص استفاده از مواد نیروزا توسط قهرمانان این رشته گفت: من خودم به شخصه از این مواد استفاده نمی کنم و این کار هم توصیه نمی شود چراکه معتقدم نتیجه گیری در این رشته قدرتی فقط منوط به تمرینات منظم و حرکات اصلاحی است که می توان گفت رمر موفقیت من هم همین برنامه ریزی بوده است.

وی که دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه آزاد قزوین است در این رابطه اظهارکرد: من روی ورزش تمرکز کرده ام و در کنار آن هم به تحصیل می پردازم چراکه میان این دو منافاتی وجود ندارد.

چگینی درباره روند پیگیری تمرینات خود هم اذعان کرد: فعلا مسابقه ای در پیش نداریم ولی برای مسابقات احتمالی آماده می شویم.

وی ادامه داد: من تمریناتم را نزدیک مسابقات به صورت صبح و عصر پیگیری می کنم ولی درحال حاضر عصرها تنها به مسائل قدرتی در قالب حرکات هرمی می پردازم.

این قهرمان پاورلیفتینگ تعامل خود با هیات پرورش اندام و پاورلیفتینگ قزوین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه این رویه در فدراسیون وجود ندارد و اکثر قهرمانان ارتباطی با فدراسیون ندارند.

چگینی از اهدای مدال های خود به آستان مقدس امام رضا(ع) خبرداد و افزود: طی هماهنگی که با دانشگاه آزاد قزوین به عمل آمده قرار است تا اواخر اسفند همراه با تیم MRL این دانشگاه عازم مشهد مقدس شویم که تصمیم گرفته ام همه مدال هایم را به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم کنم.

 

 

نظر شما