"روشنی" درجلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان :

جایگاه برتر لرستان درشوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور

۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۰۱:۳۶:۴۳
کد خبر: ۵۲۵۲۹۷
جایگاه برتر لرستان درشوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران لرستان گفت: جایگاه لرستان در میان عملکرد شوراهای کشور خوب و یکی از استانهای برتر در این شاخص ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران لرستان گفت: جایگاه لرستان  در میان عملکرد شوراهای کشور خوب و یکی از استانهای برتر در این شاخص ها هستیم.

مراد روشنی که در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: این یکی از شاخص های انتخاب استان بود که از مجموع مصوب از ۶۱۱  مصوبه، لرستان بیش از ۵۰ مصوبه را به خود اختصاص داد.

وی  با بیان اینکه   ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه به نام هفته شهدا نامگذاری شده است که منتهی به روز شهید است تصریح کرد: در سال ۹۲ یک درصد از کل مردم می دانستند روز شهید چه روزی است اما اکنون با اقدامات صورت گرفته بیش از ۴۰ درصد مردم این روز را می دانند و انتظار داریم امسال این عدد را به ۵۰ درصد افزایش دهیم و برای این کار بهترین اقدام می تواند تعیین یک مرکز به عنوان پژوهش این کار باشد.

روشنی عنوان کرد:  شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان تشکیل شده و شش گروه انتخاب شده اند تا عملکرد دستگاه ها را در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رصد کنند.

وی بابیان اینکه بسیاری از دستگاه ها وارد عمل شده اند اما ۱۰ دستگاه در این خصوص دستگاه برتر هستند خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی به تنهایی۵۷۰ دیدار با خانواده معظم شهدا داشته و در این راه ۱۴ میلیارد ریال هزینه کرده است.

روشنی یادآور شد: بحث دیگر در هفته شهدا تجلیل از خانواده های موفق شهدا و جانباز است که تاکنون ۹۰ خانواده شناسایی شده اند لذا انتظار داریم با مشارکت دستگاه های دارای شهید برنامه فاخری که در گذشته نبوده در روز شهید و در کل استان داشته باشیم.

این مسئول اظهار داشت:  روز ۱۹ اسفندماه روز غبارروبی گلزار شهدا است که این برنامه در کل استان و با کمک تمام دستگاه ها صورت می گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان  با بیان اینکه تاکنون کتب زیادی در بحث ایثار و شهادت به چاپ رسیده است گفت: باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد و شوراهای نظارت بر تالیف کمیته ای برای این موضوع تشکیل دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز