رییس اداره عمران و بهسازی شهری قزوین اعلام کرد:

محلات هدف پروژه های بازآفرینی قزوین تعیین می شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۲:۵۳:۱۷
کد خبر: ۵۲۶۱۸۷
محلات هدف پروژه های بازآفرینی قزوین تعیین می شود
ناصری: مجوزهای لازم برای بازآفرینی شهر بویین زهرا اخذ شده است و برای ۶شهر دیگر شامل آوج، قزوین، آبیک، تاکستان، اقبالیه و الوند تفاهم نامه منعقد شده و در اولویت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رافع ناصری فر رییس اداره عمران و بهسازی شهری استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین یک هزار و ۳۴۹هکتار بافت فرسوده دارد، گفت: محدوده بافت های فرسوده استان قزوین با سه شاخص ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری در شهرستان های قزوین، الوند، تاکستان، آبیک، بویین زهرا، شال، اقبالیه، محمودآباد، بیدستان و اسفرورین تعیین محدوده شده اند.

وی میزان بافت فرسوده شهر قزوین را ۵۰۴هکتار عنوان کرد و افزود: محدوده ای به وسعت ۲۸هکتار در مناطق باغ نشاط، لالوها و کوی بهار در معرض تبدیل به سکونتگاه های غیررسمی یا در محدوده گسترش سکونتگاه های غیر رسمی واقع شده اند.

ناصری فر از آغاز اجرایی شدن برنامه بازآفرینی شهری در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: برنامه های نوسازی و ارتقای بافت های فرسوده شهری با رویکرد بازآفرینی شهری در آبیک و اقبالیه توسط مشاور انجام و مصوب شده است و اقدام لازم برای شهرهای تاکستان و الوند نیز در دست انجام است.

وی همچنین به برنامه های سال۹۶ اداره عمران و بهسازی استان قزوین اشاره کرد و گفت: طرح پایش محلات هدف تا پایان سال۹۵ انجام و در سال۹۶، محلات هدف را مشخص و قطعی خواهیم کرد. سپس مرحله دوم بازآفرینی شهری و مداخلات لازم را در محلات هدف آغاز می کنیم.

رییس اداره عمران و بهسازی شهری استان قزوین ادامه داد: مجوزهای لازم برای بازآفرینی شهرهای بویین زهرا اخذ شده است و برای ۶شهر دیگر شامل آوج، قزوین، آبیک، تاکستان، اقبالیه و الوند تفاهم نامه منعقد شده و در اولویت هستند.

ناصری فر در پایان به تسهیلات ارائه شده به مالکان بافت های فرسوده شهر قزوین اشاره کرد و بیان داشت: از دو هزار و ۲۰۰سهمیه تاکنون ۵۸۱واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک ها معرفی شده اند و مشکلی برای ارائه سهمیه به محدوده بافت های فرسوده شهر برای نوسازی نداریم اما اگر دولت نسبت به پرداخت یارانه بافت های فرسوده اقدام کند، استقبال مالکان برای نوسازی افزایش خواهد یافت.

نظر شما