سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان:

تربیت دانش آموزان خودباور و خداباور آرمان دستگاه تعلیم و تربیت است

۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۳:۴۷:۳۸
کد خبر: ۵۲۶۲۴۷
تربیت دانش آموزان خودباور و خداباور آرمان دستگاه تعلیم و تربیت است
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با گرامیداشت 8اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت : درونی کردن باورها و نفوذ در دل ها مهمترین رسالت مربیان تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ خدانظر دریکوند افزود :مربی پرورشی اگر بخواهد با دانش آموزان ارتباط سازنده ای برقرار کندو برنامه ها و فعالیت های خود را اثرگذار و ماندگار کند باید در دل های دانش آموزان نفوذ کند و به عنوان یک راهبر تربیتی  عمل کند .

وی به اهداف سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت : در این سند که رویکردی تربیتی دارد از مدرسه به عنوان حیات طیبه یاد شده است که نشان از اهمیت و حساسیت فعالیتهای تربیتی دارد .

دریکوند تربیت دانش آموزان خودباور و خداباور را آرمان  دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت :  با برنامه ریزی مناسب و دقیق و بهره گیری از  تمام ظرفیت ها  ، می توان به اهداف کلان تعلیم و تربیت دست یافت . 

وی در ادامه به پیشرفت های ارتباطی در دنیای کنونی اشاره کرد و افزود : مربیان تربیتی و معاونین پرورشی باید با تسلط  به علوم روز و آشنایی  با روش بهره برداری مثبت از فضای مجازی  و پرهیز از  برخورد های منفعلانه  تهدیدهای پیش رو را به فرصت تبدیل کنند .

دریکوند در ادامه با اشاره به نقش موثر مربیان تربیتی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و آرزوی توفیق روزافزون برای آنان  افزود : مربی، معمار شخصیت انسان و الگویی  مجسم است که آدمی آگاهانه یا ناخودآگاه از او تبعیت  می‌کند و شخصیت خود را مطابق با او می‌سازد، از این رو سعادت و شقاوت انسان  به تربیت مربی وابسته است.

این مسئول گفت : همان‌گونه که دوستان و معاشران دانش‌‌آموز می‌توانند نقش الگویی را عهده‌دار گردند ، مربیان تربیتی هم می‌توانند الگوهای منطقی و صحیح اخلاقی و رفتاری را به دانش‌‌آموزان ارائه کنند و آنان را در هویت یابی ، پایداری و دفاع از آرمان های قابل قبول جامعه کمک کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز