در گزارشی به معاون رییس جمهور مطرح شد؛

وعده استاندار قزوین به رییس جمهور در فعال سازی واحدهای تولیدی محقق شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۳:۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۲۶۸۰۳
وعده استاندار قزوین به رییس جمهور در فعال سازی واحدهای تولیدی محقق شد
استاندار قزوین در گزارشی به معاونت اجرایی رییس جمهور از تحقق وعده خود به رییس جمهور در فعال سازی واحدهای تولیدی در جریان سفر به استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی در گزارشی به معاونت اجرایی رییس جمهور با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور و وعده خود در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین مبنی بر فعالسازی 1000واحد تولیدی نیمه فعال، تعطیل و نیمه تمام، گزارشی از اقدامات صورت گرفته را برای دکتر شریعتمداری ارسال کرد.

استاندار قزوین در این گزارش با تقسیم بندی واحدهای تولیدی نیازمند تسهیلات استان در سه دسته طبقه بندی شده شامل تعطیل، نیمه تمام و نیمه فعال آورده است: با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان استانداری و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرکهای صنعتی، جهادکشاورزی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعداد 615واحد تعطیل صنعتی در استان شناسایی گردید که با توجه به 4ویژگی بازار فروش، توان فنی(ماشین آلات)، توان اجرایی و مدیریتی و توان مالی واحد، 162واحد در مرحله اول برای احیا، واجد شرایط نسبی شناخته شدند.

در این گزارش آمده است: سپس اعضای کارگروه به همراه نمایندگان بانک ها از واحدهای مذکور بازدید به عمل آورده و از این تعداد، 60واحد که قابلیت راه اندازی آنها مورد اجماع اعضای کارگروه بوده  به بانک های استان معرفی شده که در مرحله بررسی و پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی می باشد؛ همچنین تعداد 318واحد کشاورزی تعطیل نیز شناسایی شده و کارگروه در حال بررسی امکان احیای آنها می باشد. از مجموع این واحدها تعدادی هم در سایت بهین یاب ثبت نام نموده و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کرده اند.

همتی در خصوص ساماندهی واحدهای نیمه تمام مرقوم کرده است: با بررسی واحدهای نیمه تمام در سطح استان تعداد 382طرح نیمه تمام صنعتی (ایجادی و توسعه) و 208واحد نیمه تمام کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بالای 50درصد شناسایی شده که تعدادی از این واحدهای نیمه تمام که بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و تسهیلات دریافت کرده یا در حال دریافت تسهیلات می باشند. در خصوص بقیه طرح های نیمه تمام هم طرح های بالای 50درصد جمع بندی و پس از بازدید اعضای کارگروه از این واحدها، جهت دریافت تسهیلات و تکمیل طرح به بانک های استان معرفی گردیده اند.

ساماندهی و رفع مشکلات واحدهای نیمه فعال از دیگر برنامه های نماینده عالی دولت در استان می باشد که در این خصوص آمده است: این واحدها نیز اکثرا در سایت بهین یاب ثبت نام نموده تا از تسهیلات رونق تولید بهره مند گردند. تعدادی از این واحدها هم از طریق پرداخت مستقیم بانک ها و تعدادی نیز از محل دستور معاون اول محترم ریاست جمهوری در حال دریافت تسهیلات می باشند.

استاندار با بیان اینکه براساس برنامه تدوین شده راه اندازی 1000واحد تولیدی استان، پرداخت تسهیلات به این واحدها از سه منبع رونق تولید(بهین یاب)، نامه معاون اول محترم ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی و در نهایت پرداخت مستقیم انجام می شود در ادامه آورده است: پیرو دستورالعمل تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام وزیر صنعت، معدن و تجارت، از 2160واحد ثبت نام شده در سامانه بهین یاب تاکنون 2067واحد به بانک های عامل معرفی که از این میزان تاکنون 611واحد و بمیزان 649/337/4میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات گردیده اند.

همتی درخصوص نامه معاون اول محترم ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی مرقوم داشته است:  تعداد 353واحد در ابتدای سال جاری و قبل از ابلاغ دستورالعمل حمایت از واحدهای کوچک و متوسط (طرح بهین یاب) با معاون اول رییس جمهور مکاتبه گردید و ایشان دستور فرمودند تا بانک مرکزی مراتب را جهت حمایت و پرداخت تسهیلات به کلیه بانک ها ابلاغ نماید که خوشبختانه از مجموع 353واحد معرفی شده، تعداد 94واحد و بمیزان 003/492/4میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات گردیده اند.

وی در پایان درخصوص پرداخت مستقیم تسهیلات بیان کرده است: تعداد 330واحد و بمیزان 256/940/1میلیون ریال از طریق پرداخت مستقیم بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند.

استاندار در پایان تصریح کرد: در مجموع با عنایت به وعده اینجانب در سفر ریاست جمهوری به استان مبنی بر راه اندازی 1000واحد تولیدی نیمه تمام، تعطیل و نیمه فعال تاکنون 1035واحد و به مبلغ 908/769/10میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده و راه اندازی شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز