استاندار مطرح کرد:

احیای صنعت قزوین با بسته حمایتی دولت

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۱:۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۲۷۳۱۰
احیای صنعت قزوین با بسته حمایتی دولت
استاندار قزوین گفت: هم اکنون با بسته حمایتی دولت شاهد احیای دوباره صنعت استان قزوین و پویایی واحدهای تولیدی در این استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، که با حضور افخمی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن کشور در استانداری تشکیل شد بیان کرد: حمایت جدی دولت تدبیر و امید در راستای اجرای طرح بهین یاب و بسته حمایتی در استان باعث شد با پیگیری ها و برگزاری جلسات مستمر مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی مرتفع شده و شاهد تقویت و حفظ اشتغال موجود با پرداخت تسهیلات به واحدهای دارای مشکل هستیم.

استاندار قزوین از تلاش و همراهی مدیران عامل بانک های استان در راستای حل مشکل تولید تقدیر کرد و افزود: تاکنون توسط بانک های عامل استان 1091میلیارد تومان تسهیلات به 1050واحد تولیدی پرداخت شده است و با احتساب تسهیلاتی که واحدهای تولیدی و صنعتی بطور مستقیم از بانک های تهران دریافت کرده اند این میزان به 1500میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

همتی خاطرنشان کرد: کمیته ای برای بررسی میزان تسهیلاتی که توسط واحدهای تولیدی از بانک های مرکز دریافت شده تشکیل شده است تا با پایش و بررسی و اخذ اطلاعات ازشعبات بانک ها در تهران آمار دقیقی را به کارگروه تسهیل اعلام کند.

استاندار قزوین ادامه داد: صنعت استان با بسته حمایتی دولت زنده شده است و اگر بسته حمایتی دولت از واحدهای تولیدی در استان وجود نداشت ما شاهد تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و بیکاری عده زیادی کارگر در استان بودیم بنابراین نباید این حمایت ها را نادیده بگیریم.

در ادامه این جلسه افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور نیز در سخنانی گفت: با افکار بزرگ قادر خواهیم بود اقدامات موثری را انجام دهیم.

افخمی ادامه داد: تولیدکنندگان آینده سازان کشور هستند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود مشکلات فراوانی که از قبیل جنگ تحمیلی و تحریم ها بر علیه کشور انجام شد ما آنگونه که می خواستیم نتوانستیم به تقویت بخش اقتصادی بپردازیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور توضیح داد: در حال حاضر باید تلاش کنیم تا با تقویت تولید جایگاه خوبی در بازارهای جهانی داشته باشیم و به اهداف بلندی در این عرصه بیندیشیم.

در این جلسه با حضور استاندار قزوین و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور مشکلات  16واحد تولیدی و صنعتی بررسی و با تعامل با مدیران این واحدها، راهکارهایی در راستای حل موارد عنوان شده اتخاذ شد.

نظر شما