معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران اظهار کرد:

اجرای مر قانون مورد انتظار جدی از مجریان انتخابات است

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۵:۰۹:۱۷
کد خبر: ۵۲۷۵۹۵
اجرای مر قانون مورد انتظار جدی از مجریان انتخابات است
چاوشی گفت:‌ مجریان انتخابات باید مر قانون را در اجرای انتخابات مدنظر قرار دهند و در برابر بی قانونی ها و اخلال گری ها برخورد جدی داشته باشند.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران،سیدشهاب الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در جلسه ستاد مشترک ستاد انتخابات با فرمانداران و بخشداران استان تهران که در محل فرمانداری تهران برگزار شد گفت: فرمانداران و بخشداران به عنوان مجریان انتخابات باید مشارکت حداکثری را در کنار کارهای اجرایی روزمره به عنوان اصلی اساسی مدنظر قرار دهند و برنامه های خود را  در این راستا ارایه کنند.

 

وی افزود:  گروه ها یا افرادی که خواسته یا ناخواسته اقداماتی را پیش می گیرند که کم شدن مشارکت را به دنبال دارد در واقع با دشمنان نظام همسو می شوند.

 

چاوشی با تاکید براینکه استحکام نظام در گرو مشارکت مردم در انتخابات است تصریح کرد: زمانی که مردم در چارچوب نظام جمهوری اسلامی به حق تعیین سرنوشت خود از طریق انتخابات دست پیدا می کنند خودبخود به این نظام دلگرم می شوند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت:اگر مسئولین یا افرادی که به هر نحو به بدنه اصلی نظام متصل هستند خدای ناخواسته اقداماتی انجام دهند که مردم در حساب و کتاب روزمره خود انتخابات را بی نتیجه یا بی هدف تلقی کنند درواقع به اصل نظام آسیب رسانده اند.

 

وی ادامه داد: کسانی که طمع این را دارند که مردم در انتخابات کم فروغ ظاهر شوند در واقع این افراد مردم را از جمهوری اسلامی دلسرد می کنند.

چاوشی گفت: حضور کم رنگ مردم در انتخابات همواره برای مخالفین نظام و کشور منشا امید بوده است پس همه باید تلاش کنند که از عوامل ایجاد چنین امیدی برای دشمنان نباشند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه مجریان انتخابات باید مر قانون را در اجرای انتخابات مدنظر قرار دهند و در برابر بی قانونی ها و اخلال گری ها برخورد جدی داشته باشند تاکید کرد: انتخابات مستلزم شور و نشاط و آرامش است. آرامش به معنای نبود تنش از یک طرف و وجود شور و نشاط است. آرامش معنی دار در پی شور و نشاط بدست می آید. اگر در انتخابات هیچ حرکت و شوری در بین مردم نباشد همه احساس بی آرامشی خواهند کرد پس شور انتخاباتی نیازمند آرامش و آرامش واقعی مستلزم شور انتخاباتی است. در صورتی که تنش باشد هر دو اینها به خطر می افتد.
 

وی ادامه داد: فرد و دستگاهی که در برگزاری واقعی انتخابات می خواهد قدمی برای کشور بردارد پیش از همه چیز به سیاست های کلی کلان انتخابات که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است نگاهی داشته باشد و بندهای مرتبط به خود را با تامل و دقت بخواند.در این ابلاغ تکلیف همه مشخص شده است. هیچ کس به اندازه معظم له در مورد چرایی این موارد تجربه و دقت نداشته است پس سعی نکنیم که جلوتر از ایشان حرکت کنیم یا از ایشان فاصله بگیریم.

 

چاوشی در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای جامعه دینی مثل جامعه ما انتخابات هر دو بعد عرف و شرع را با هم دارد افزود:  هر مومن و شهروندی اگر از فعل حرام و غیر عقلانی پرهیز کند ثواب بزرگی را به دست آورده و اگر بخواهد انبان اعتبار دنیوی و اخروی خود را انباشته کند قدم مثبت برای اجرای انتخابات و ایجاد شور و شعف  در بین هموطنان بهترین فرصت این کار است.

 

به گفته معاون سیاسی استاندار؛هم پرهیز از فعل حرام و هم برداشتن قدم مثبت، در گرو توجه به قانون میسر خواهد شد. قانون انتخابات یک چوب خط مهم برای حرکت در این مسیر است.

 

وی در پایان گفت: باید انتخاباتی برگزار کنیم که مصداق این سخن رییس جمهور باشد: "خیره کننده برای دشمنان و امیدوارکننده برای دوستان.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز