مدیرکل زندان های استان قزوین مطرح کرد:

سیستم های تخصصی سلامت، گامی بلند در نظام زندانبانی

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۰۹:۴۵:۴۵
کد خبر: ۵۲۷۸۰۷
سیستم های تخصصی سلامت، گامی بلند در نظام زندانبانی
مدیرکل زندان های استان قزوین گفت: راه اندازی سیستم های تخصصی سلامت، گامی بلند به سوی تحقق اهداف نظام زندانبانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حمیدرضا فراست طلب مدیرکل زندان های استان قزوین در اولین جلسه کمیته ساماندهی سیستم های تخصصی سلامت زندان های استان اظهار کرد: طرح الکترونیکی کردن پرونده های زندانیان بعنوان یکی دیگر از طرح های مهم در زندان های استان آغاز شده و تاکنون بخش زیادی از اطلاعات حوزه های مختلف در سامانه تخصصی سلامت زندانیان به ثبت رسیده است که می تواند گامی بلند به سوی تحقق اهداف نظام زندانبانی باشد.

وی افزود: اطلاعات پرونده زندانیان در حوزه های پذیرش و اجرای احکام، فرهنگی و تربیتی، مددکاری اجتماعی، بهداشت و درمان، روان شناسی و اشتغال و حرفه آموزی در بدو ورود به زندان در سامانه تخصصی سلامت ثبت می شود.

فراست طلب خاطرنشان کرد: الکترونیکی کردن و یکپارچه سازی این اطلاعات امکان ارایه خدمات بهتر و مدیریت مطلوب تر نظام سلامت در زندان ها را فراهم می کند.

مدیرکل زندان های استان قزوین بیان کرد: این طرح دارای ابعاد گوناگونی است که امکان برنامه ریزی دقیق تر و هماهنگ با سایر حوزه ها را در همه زندان های استان فراهم کرده و در آن تمام ابعاد شخصیتی زندانیان در بخش های روان شناختی و بهداشت جسم و روان در نظر گرفته شده و این امکان را بوجود می آورد تا با جلوگیری از هدر رفت زمان برنامه ریزی و خدمات حوزه های اصلاحی و تربیتی بطور چشمگیری ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده الکترونیکی شخصیت زندانیان به معنای ثبت همه مشخصه های فردی محکومین در طول دوران تحمل حبس بوده و اطلاعات لازم برای تدوین برنامه ها در اختیار واحدهای ذیربط  قرار می گیرد.

مدیرکل زندان های استان قزوین ادامه داد: در این طرح بسترهای لازم برای ارتقای سطح کیفی خدمات حوزه سلامت، اصلاح و تربیت، امکان بازخورد گرفتن از خدمات ارائه شده به محکومین و اعمال تغییرات در برنامه ریزی و تخصیص منابع وجود دارد.

فراست طلب دستیابی به این امر را مبتنی بر افزایش سرعت در ثبت اطلاعات دقیق و یکپارچه زندانیان محکوم در بدو ورود به زندان ها دانست.

نظر شما