معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی فرزندخواندگی در کشور

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۱۱:۰۲:۲۲
کد خبر: ۵۲۸۵۷۷
افزایش ۳۰ درصدی فرزندخواندگی در کشور
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش 30 درصدی فرزندخواندگی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حبیب‌الله مسعودی فرید امروز 11 اسفندماه در نشست سراسری هم‌اندیشی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست که در هتل پردیسان برگزار شد، با اشاره به افزایش 20 تا 30 درصدی فرزندخواندگی در کشور، اظهار کرد: در فرهنگ و نظام دینی ما اهمیت این موضوع زیاد بوده و 20 آیه برای توجه به یتیم آورده شده است.

وی با اعلام اینکه در کشور 540 مرکز توسط خیرین اداره می‌شود، عنوان کرد: در سال‌های قبل از انقلاب با وجود 35 میلیون نفر جمعیت تنها 14 هزار نفر عضو کمیته امداد بودند، اما امروز با گسترش فرزندخواندگی در کشور شرایط متفاوتی داریم.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه رویکرد همه کشورها موسسه‌زدایی و به صفر رسیدن این موسسات است، افزود: رویکرد همه کشورها یتیم‌نوازی است زیرا باید کودکان محبت و عاطفه دریافت کنند، رویکرد کشور ما نیز همین موضوع خواهد بود.

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهترین زمان برای فرزندخواندگی زیر دو سال است، تصریح کرد: باید نیت خیران را به سمتی ببریم که فرزندان در کنار هر کدام از اقوامی که می‌توانند زندگی کنند و هزینه آنان را خیران تقبل کنند.

وی با بیان اینکه قانون سال 53 قانون جامعی بوده است، گفت: با توجه به گذشت زمان و نیاز به به‌روزرسانی باید قانون را بازنویسی می‌کردیم که در سال 92 این اتفاق می‌افتد و در سال 94 هم در هیات دولت دو مصوبه آن تصویب شد که با تصویب این مصوبه‌ها آمار فرزندخواندگی تا 30 درصد افزایش پیدا کرد.

وی با اعلام اینکه کودکان واجب‌ترین گروهی هستند که باید به آنان پاسخگویی کنیم، تصریح کرد: مسئولیت سنگینی را احساس می‌کنیم؛ خوشبختانه برای بهتر شدن وضعیت کودکان کار قدم‌های مثبت و بزرگی را برداشته‌ شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز