خطیب جمعه قزوین:

تعیین سقف ۲۴میلیونی حقوق بی عدالتی را در جامعه افزایش می دهد

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۴:۰۴
کد خبر: ۵۲۹۴۹۵
تعیین سقف ۲۴میلیونی حقوق  بی عدالتی را در جامعه افزایش می دهد
آیت الله عبدالکریم عابدینی با انتقاد از تعیین سقف 24میلیونی حقوق برای مدیران گفت: این طرح باعث افزایش بی عدالتی در جامعه و شکاف طبقاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: تعیین سقف 24میلیونی حقوق مدیران شایسته را منزوی کرده و ولع انسان های حریص را افزایش می دهد.

آیت الله عابدینی ادامه داد: این موضوع عامل ناراحتی و گلایه مردم است که امیدواریم با تغییر نگاه نمایندگان مجلس ختم به خیر شود.

وی افزود: اگر این موضوع به تصویب برسد فقرا فقیرتر و دارایی ثروتمندان افزایش و تبعیض در جامعه گسترش می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: اشکال دیگر این موضوع ایجاد فساد همراه با نفاق در جامعه است و وحدت و انسجام ملی را از بین می برد زیرا مردم زمانی که زندگی مدیران را شبیه خود ببینید مشکلات را به خوبی تحمل می کنند اما وقتی ببینند مدیران دغدغه زندگی و بیکاری و اشتغال را ندارند، گلایه مند خواهند شد.

آیت الله عابدینی ادامه داد: امام خمینی(ره) می فرمودند: "خدا نیاورد روزی را که سیاست مسوولان ما پشت کردن به محرومان و روی آوردن به سرمایه داران باشد چراکه این روش، با سیره انبیا و ائمه(ع) سازگار نیست" بنابراین انتظار مردم رفع شرایط تبعیض آمیز در جامعه است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری اصلی جامعه باید روی مردم که پشتیبان اصلی نظام و عامل پیشرفت و اقتدار کشور هستند، صورت بگیرد و زمانی که روی بیگانگان سرمایه گذاری کنیم دچار ذلت خواهیم شد.

آیت الله عابدینی با اشاره به پیروزی های مقاومت اسلامی در منطقه تصریح کرد: امروز پیروزی مقاومت اسلامی در منطقه تفاوتی با پیروزی رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس ندارد و به همان میزان برای ما ارزشمند است و فقط جغرافیای سیاسی این ایستادگی گسترش پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام عید و حضور مردم برای خرید در بازار گفت: زمانی که برای تهیه اجناس شب عید در بازار حضور پیدا می کنیم، باید خانواده هایی که قدرت خرید ندارند را مدنظر قرار دهیم زیرا رقابت و چشم و هم چشمی زیبنده جامعه اسلامی نیست.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: از سوی دیگر خرید شب عید یک رسم الزامی نیست و نباید خانواده ای که قدرت خرید ندارد تحت اجبار این رسومات خود را به سختی بیاندازد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از تولید ملی عنوان کرد: در زمان خرید ایام عید سعی ما این باشد که از تولیدات ملی و بومی خود خرید کنیم و در این شرایط جایز نیست از کالاهای بیگانه استفاده کنیم؛ البته در این حوزه استثناهایی هم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: برای حمایت از کارخانجات داخلی و اشتغالزایی برای کارگران ایرانی و رونق اقتصاد همه ما باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم؛ زیرا بسیاری از کالاهای ایرانی اجناس با کیفیتی هستند.

وی ادامه داد: چرا در فضایی که فرزندان ما بیکار هستند باید با خرید اجناس خارجی برای بیگانگان شغل ایجاد کنیم این جفا به مردم خودمان است؛ البته تولیدکنندگان هم باید با دلسوزی کیفیت اجناس خود را افزایش دهند.

امام جمعه قزوین با اشاره به هفته منابع طبیعی اذعان کرد: بسیج همگانی برای احیای طبیعت ضروری است و مردم و دولت باید قدمی برای کاهش تخریب منابع طبیعی بردارند.

وی در ادامه محرومیت زدایی را از برنامه های اصلی کمیته امداد برشمرد و گفت: یکی از اقدامات خوب کمیته امداد تلاش برای اشتغالزایی است که قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

آیت الله عابدینی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت تقوای اجتماعی تصریح کرد: باید یکدیگر را برای فهم تقوا و پرهیز از آنچه خداوند نهی کرده است، یاری کنیم و از تقوای فردی به تقوای اجتماعی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: امر به معروف، ارشاد و یادآوری دین برای دستیابی به تقوای جمعی است تا جامعه با تقویت تقوا نورانی تر شود.

خطیب نماز جمعه قزوین همچنین درباره تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام گفت: این شهدای گرانقدر با مظلومیت اهل دفاع از دین بودند و برای ماندگاری انقلاب جان خود را فدا کردند؛ همین ایثارگری ها کافی بود که مردم شهیدپرور قزوین برای استقبال از آنها حضور پیدا کنند.

وی در پایان عنوان کرد: مردم همیشه با حضور پرشور و گسترده خود در مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام ثابت کرده اند که بین این شهدا و فرزندان خودشان فرقی وجود ندارد و هرکس که برای دفاع از انقلاب در مقابله با استکبار به شهادت برسد، جزو فرزندان این ملت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز