رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

بر نحوه فعالیت واحدهای صنعتی نظارت می شود

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۱۳:۳۴:۴۵
کد خبر: ۵۳۰۱۳۹
بر نحوه فعالیت واحدهای صنعتی نظارت می شود
علی پرزحمت گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین فعالیت واحدهای صنعتی را در راستای نظارت بر آنها مورد ارزیابی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: نظارت کاملی بر نحوه فعالیت واحدهای صنعتی در استان قزوین وجود دارد تا اقدامات و فعالیت های آنها در چهارچوب سیاست های این سازمان انجام شود.

پرزحمت با اشاره به وجود 57واحد صنعتی مشکل دار در استان تصریح کرد: هم اکنون 57واحد صنعتی در استان قزوین با مشکل مواجه هستند که درصدد رفع مشکل این واحدها با همکاری مسوولان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت به دور از آمارسازی به دنبال ارائه آمار درست به مردم است بنابراین آمارهای ارائه شده درخصوص اشتغال کاملا واقعی و مستند می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین به عرضه مرغ و گوشت و‌ برنج با قیمت مصوب دولتی در نمایشگاه بهاره هم اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه بهاره، مرغ ‌و گوشت منجمد و برنج وارداتی به قیمت مصوب دولتی توزیع و بر کیفیت و قیمت آن نظارت جدی می شود.

پرزحمت با بیان اینکه طبق بخشنامه اقتصادمقاومتی قرار بود ۴۳۰میلیون دلار صادرات داشته باشیم اعلام کرد: در سال جاری ۶۵۰میلیون دلار صادرات از استان انجام و ۷۵۰میلیون دلار هم ثبت سفارش صورت گرفت که از میزان مصوب بیشتر است.

وی ادامه داد: از این میزان صادرات ۸۰درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۷درصد کشاورزی و ۳درصد حوزه گردشگری است.

 پرزحمت اضافه کرد: ۵۰۰پروانه بهره‌برداری در یک سال گذشته به علت تعطیلی و غیرفعالی واحدها ابطال شد.

وی از آزادسازی ۱۵۰محدوده معدنی استان قزوین با هدف تسهیل در سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: این امر در پی دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر آزادسازی محدوه‌های معادن کشور انجام شد.

پرزحمت افزود: بیشترین واحدهای معدنی در استان مربوط به معادن کاشی، سرامیک و شیشه است که در سرامیک رتبه چهارم و در شیشه رتبه اول کشور را در اختیار داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: از ۳۳هزار واحد صنفی موجود در استان بر ۱۲۰هزار مورد توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت نظارت شده است که طی آن برای ۸هزار واحد متخلف پرونده تشکیل ۴هزار حکم نیز توسط تعزیرات در این زمینه صادر شده است.

پرزحمت افزود: بیش از ۸۰درصد تخلفات استان شامل نانوایی ها، موادغذایی و پوشاک است که  درصدد تشدید نظارت ها در ایام عید هستیم.

وی با اشاره به سازماندهی سامانه رصد گفت: استان قزوین طبق اعلام بانک مرکزی در طرح بهین یاب و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی در رتبه پنجم قرار دارد.

پرزحمت خاطرنشان کرد: آخرین آمار نشان می دهد ۴۴۳میلیارد ریال تسهیلات به ۳۲۸فقره از واحدهای صنعتی در استان پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر به واسطه حجم بالای فارغ التحصیلان در استان، رشد جمعیت و جوانان آماده به کار شاهد عدم سنخیت لازم میان جذب آن ها و ایجاد اشتغال هستیم.

این مقام مسوول اذعان کرد: از بیستم اسفند ماه میوه شب عید در استان عرضه و نظارت ویژه ای نیز در این زمینه انجام خواهد شد.

سازمان صنعت2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز