در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد

کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۵

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۱۵:۵۶:۵۹
کد خبر: ۵۳۰۲۹۴
کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از کاهش نرخ بیکاری استان به 7.5 درصد در تابستان 95 خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا نقی زاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون استان آذربایجان غربی میزبان ۱۱ سمینار کارآفرینی بوده که به بسته شدن ۵ تفاهم نامه برای ایجاد اشتغال منجر شده است.

وی افزود: نرم افزار سابد در آذربایجان غربی بعنوان هفتمین استان کشور فعال شده است و با استفاده از این نرم افزار امکان مشاهده تمام آگهی های کاریابی استان در کل کشور امکان پذیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی به میزان جمعیت بیکار استان هم اشاره و تصریح کرد: از جمعیت فعال یک میلیون و ۶۳هزار و ۹۰۵ نفره استان همینک ۹۴۷هزار و ۹۶۲ نفر بیکارند که طبق اعلام سازمان آمار در تابستان امسال، استان آذربایجان غربی دومین استان کشور از لحاظ کمترین میزان بیکار بوده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری ۱۳ درصدی در استان از ابتدای سال ۹۰ به ۷.۵ درصد در تابستان امسال رسیده است درحالی که در تابستان سال ۹۴ این میزان ۱۱ درصد بوده است.

نقی زاده گفت: از ابتدای امسال تا ۱۰ اسفند بالغ بر ۹۰۸۷ اشتغال ایجاد شده که کمیته امداد با ۲۸۲۲، صنعت معدن و تجارت با ۲۰۵۲ و صندوق کارآفرینی‌امید با ۱۷۱۶ بیشترین اشتغال را در دستگاه های اجرایی ایجاد کرده اند.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۱.۶ درصد جمعیت فارغ التحصیلان استان بیکار هستند درحالیکه این رقم در کشور ۱۸.۵ درصد است و با این وضعیت آذربایجان غربی در رتبه ۱۷ کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: از ۶۱۵۳ تعاونی به ثبت رسیده در استان تعداد ۳۷۷ تعاونی منحل شده و تنها ۲۰۵۷ تعاونی در حال حاضر فعال هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز