خجسته پورخطاب به برخی از نمایندگان مجلس:

لزوم "تجدید نظر" در خصوص انتخاب اعضای هیاتهای نظارت شهرستانی/انتخاب افرادی از یک طیف خاص بعنوان هیات نظارت

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۰۰:۲۹:۲۸
کد خبر: ۵۳۰۳۸۴
لزوم تجدید نظر در خصوص انتخاب اعضای هیاتهای نظارت شهرستانی/انتخاب افرادی از یک طیف خاص بعنوان هیات نظارت
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت:متاسفانه در برخی از لیست های یازده گانه ای که به دست ما رسیده است نظارت همگانی افکار عمومی مشاهده نمی شود و لحاظ نشده است .

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،معاون سیاسی و امنیتی استانداری  لرستان در همایش مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در عصر و زمانه ای زندگی می کنیم که به رهبری فقیهی برجسته، نظامی مستقر و تثبیت شد که مبتنی برمردم سالاری دینی و حکومت مردم برمردم است.

حبیب الله خجسته پور بابیان این مطلب افزود: در دنیا هیچ انقلابی مشاهده نمی شود که بلافاصله بعد از پیروزی آن نظام، یک همه پرسی درسطح کشور برگزار گردد اما در نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری حضرت امام (ره) پس از 50 روز یک همه پرسی فراگیر برگزار شد که نشان دهنده این بود که این نظام، با عهدی که با مردم بسته بود کاملا وفادار خواهد بود.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی حدود 36 انتخابات در کشور برگزار شده است یعنی تقریبا هر سالی یک انتخابات داشته ایم و این یعنی مردم سالاری دینی.

خجسته پور درخصوص راهبردهای انتخاباتی تاکید کرد:اجرای قانون، سلامت انتخابات،امنیت،مشارکت در انتخابات  بعنوان راهبردهای اساسی ما در انتخابات خواهد بود، راهبردهایی که منبعث از قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: به گفته امام (ره) که "میزان رای ملت است" و تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه رای مردم "حق الناس" است و برای رعایت حق الناس، شرط اول آن اجرای قانون است و بعد از آن سه راهبرد دیگر یعنی سلامت، امنیت و مشارکت بعنوان محور تمام برنامه های ما خواهد بود.

خجسته پور خاطر نشان کرد: تلاش ما بعنوان مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات باید در راستای افزایش هرچه با شکوه تر مشارکت عمومی در انتخابات باشد.

وی  در خصوص فلسفه نظارت نمایندگان مردم در مجلس بر انتخابات شوراها یادآورشد:به استناد اصل 88 قانون اساسی همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برابر تمام مردم مسئول هستند و بر این اساس قرار است به نمایندگی از مردم بر انتخابات شورای شهر نظارت داشته باشند.

خجسته پور با تاکید بر لزوم بی طرفی هیات های نظارت اظهارداشت : نمایندگان بخاطر مسئولیت خطیری که در نزد افکار عمومی دارند بایستی از تمام طیف ها و جناح ها برای نظارت بر انتخابات استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان  خطاب برخی از نمایندگان متذکر شد: متاسفانه در برخی از لیست های یازده گانه ای که به دست ما رسیده است نظارت همگانی افکار عمومی مشاهده نمی شود و لحاظ نشده است .

خجسته پور این موضوع را خلاف روح حاکم بر قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس دانست وتصریح کرد: انتخاب افرادی از یک طیف خاص بعنوان هیات نظارت را نمی توان بعنوان نظارت عمومی بدانیم و همین امر باعث بوجود آمدن آسیب های خواهد شد و همچنین ممکن است مجریان برگزاری انتخابات جهت انتخابات معتمدین به یک واکنش متقابل گرفتار شوند که این تقابل های احتمالی در انتخابات با مقتضیات محلی قانون اساسی در تعارض است.

رییس ستاد انتخابات لرستان بر لزوم "تجدید نظر" نمایند گان محترم در خصوص انتخاب اعضای هیاتهای نظارت شهرستانی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: برای توسعه نظام انتخاباتی، تضمین سلامت، امنیت، بی طرفی ناظرین و مجریان و حضور حداکثری مردم در انتخابات همچون انتخابات های گذشته باید از جناح های مختلف سیاسی در هیات های نظارت استفاده شود.

وی تاکید کرد: ما به دنبال سلامت، امنیت و مشارکت مردم در انتخابات هستیم لذا  با یک طیف خاص نمی توان نظارت عمومی تعریف کرد چرا که با این اقدام نظارت عمومی زیر سوال می رود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ابرازداشت: با این اقدام مجریان  برای انتخاب معتمدین به واکنش متقابل گرفتار می شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز