استاندار تهران تاکید کرد:

تسریع رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۰۶:۴۳:۱۹
کد خبر: ۵۳۰۴۰۳
تسریع رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا
هاشمی گفت: یکی از چالش های ما در اجرای اقتصاد مقاومتی قاچاق کالا است که تولید و اشتغال را تهدید کرده و امنیت را به چالش می کشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان تهران، سیدحسین هاشمی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزکه با حضور اعضای ستاد برگزارشد، ضمن تقدیر از عملکرد ستاد در کنترل و مبارزه با قاچاق کالا در سالجاری گفت: با وجود تلاش های انجام شده اما هنوز با اهداف اصلی در این بخش فاصله داریم.

 
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: یکی از چالش های ما در اجرای اقتصاد مقاومتی قاچاق کالا است که تولید و اشتغال را تهدید کرده و امنیت را به چالش می کشد.
 
هاشمی با بیان اینکه تهران به عنوان بارانداز و مرکز بازتوزیع کالاهای قاچاق به حساب می آید افزود: براساس آمارهای ارایه شده افزایش کشفیات در سالجاری نسبت به سال 94 حرکت خوبی دارد و در نا امن سازی مسیر قاچاق سازمان اطلاعات استان نقش مهمی داشته است.
 
استاندار تهران با تاکید براینکه لازم است استان تهران را برای ورود کالاهای قاچاق نا امن تر کنیم گفت: بیش از 9 میلیون لوازم خانگی در انبار اموال تملیکی وارد شده است و سوال اینجاست لوازم خانگی مثل یخچال با این حجم، چگونه به راحتی از مرزها و با گذشت مسیری طولانی وارد تهران می شود.
 
وی تجربه به دست آمده در سال 95 را فرصتی برای دستیابی به اهداف عالی مبارزه با قاچاق کالا برای سال 96 دانست و تصریح کرد: لازم است مبدا قاچاق شناسایی شده و بخش مهم تلاش ها بر روی پرونده های کلان متمرکز شود.
 
هاشمی تعیین تکلیف نهایی پرونده های قاچاق را مهم دانست و گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده ها وصدور احکام براساس تجربه های به دست آمده باید در اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 96 باشد.
 
استاندار تهران معاونت امنیتی استانداری تهران را موظف کرد تا گزارشی از آمار  قاچاق کالا و مقایسه وضعیت امسال با سال گذشته مهیا سازد و در جلسات هفتگی گزارش اقدامات انجام شده ارایه شود.
 
وی در پایان سخنانش با تاکید براینکه نوروز امسال مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است و باید زمینه شادی و نشاط مردم را فراهم کنیم گفت: در برخورد با توزیع مواد محترقه که ممکن است شادی مردم را به تلخی بکشاند جدی عمل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز