در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تسنیم در منطقه ۲۱ رونمایی شد؛

"بانک اطلاعاتی بانوان این منطقه با تکیه بر اصل قادرسازی و توانمندسازی "

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۱۱:۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۳۰۶۰۰
بانک اطلاعاتی بانوان این منطقه با تکیه بر اصل قادرسازی و توانمندسازی
شهردار منطقه 21 از رونمایی "بانک اطلاعاتی بانوان منطقه21" با تکیه بر اصل قادرسازی لنگرو توانمندسازی آنهادر آیین اختتامیه جشنواره تسنیم این منطقه به همت اداره امور بانوان این معاونت خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، دکتر جمال بافرانی شهردار این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت: دستیابی به مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در سطح منطقه ای که هر روزه با نیازها و چالش های نوپدید مواجه است، بدون مشارکت معنادار و مسئولانه ی شهروندان میسر نخواهد بود و در این بین نقش بانوان به عنوان قشری مشارکت جو که نقش هدایتگری در خانواده را نیز به عهده دارند بسیار موثر است.

بافرانی با بیان اینکه جشنواره تسنیم از سال 91 تا کنون همه ساله در حال برگزاری است، افزود: پنجمین دوره این جشنواره با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی–ایرانی، کاهش  فقر در خانواده، فراهم سازی زمینه ها و ساز و کار جهت توان افزایی و کشف و شکوفایی استعدادهای بانوان، ایجاد روحیه ایثار و فداکاری بانوان برای تحکیم بنیان خانواده و مشارکت فعال این قشر از جامعه، مطابق با سیاستهای کلان فرهنگی و اجتماعی با رویکرد محله محوری با همکاری و همیاری بانوان با محوریت خانه های خانواده و سبک زندگی (تسنیم) در سطح منطقه 21 اجرا شد.

 

وی همچنین افزود: جشنواره تسنیم به عنوان یکی ازجشنواره های فرهنگی و اجتماعی بر آن است تا در بستر توسعه اجتماعی، زمینه ی همیاری های اجتماعی محلی و توسعه فعالیتهای داوطلبانه بانوان در سطح محلات را افزایش داده و با اجرای برنامه های فردی و گروهی در قالب جشنواره، نشست، کارگاهها و نمایشگاهها، اجرای ایده های جمعی بانوان محلات، مشارکت بانوان و گروههای همیاری اجتماعی، مشارکت فعالانه بانوان را به عرصه بیاورد.

 

شهردارمنطقه 21 در ادامه تاکید کرد: جشنواره تسنیم در دو بخش خلاقیتهای فرهنگی-هنری و ابتکارات جامعه محوردر سطح محلات 13 گانه منطقه 21 برگزار شدهو بالغ بر 26 گروه محلی با موضوعات مرتبط با دغدغه های شهروندان حضور یافتند.

 

بافرانی ضمن تشکر ازعوامل اجرایی این جشنواره به بیان اثرگذاری جشنواره تسنیم در راستای ارتقاء سطح توانمندسازی بانوان پرداخت و یاد آور شد: اینگونه برنامه ها می تواند نقش مهمی درارتقای سطح دانش و توانمندسازی زنان در جامعه داشته باشد و یک ضرورت برای هر جامعه ی پویابه حساب آید، در همین راستا طراحی و تدوین "بانک اطلاعاتی بانوان منطقه21" با تکیه بر اصل قادرسازی و توانمندسازی آنها؛ از جمله دستاوردهای پنجمین دوره این جشنواره بوده است.

بافرانی در خاتمه تصریح کرد: در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تسنیم از برترین ها و فعالان این جشنواره تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز