مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین:

۷۲۰تن مرغ منجمد از مرغداران قزوین خریداری شد

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۱۳:۳۶:۱۳
کد خبر: ۵۳۰۷۳۰
۷۲۰تن مرغ منجمد از مرغداران قزوین خریداری شد
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: در سالجاری بیش از 720تن مرغ منجمد از مرغداران قزوین خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، یوسف جلوخانی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان قزوین اظهار کرد: میزان مرغ منجمد خریداری شده از مرغداران استان قزوین در سالجاری بیش از 720تن بوده که نسبت به سال گذشته که 320تن مرغ منجمد از تولیدکنندگان خریداری شد افزایش چشمگیری داشته است.

جلوخانی افزود: سهمیه استان قزوین در گوشت مرغ ۴۰۰تن بود که تا میزان دو هزار تن آماده خرید بودیم که در سال جاری بیش از ۷۲۰تن گوشت مرغ را آماده توزیع کردیم تا مشکلی در آستانه عید نوروز ایجاد نشود.

وی بیان کرد: اداره کل پشتیبانی امور دام جهت حمایت از تولیدکنندگان مرغ و گوشت آنها را خریداری می کند به گونه ای که این خرید از تولیدکنندگان به قیمتی است که برای آنها 10درصد سود داشته باشد.

جلوخانی اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب و ذخیره سازی کافی گوشت مرغ و گوشت قرمز هیچ کمبودی برای تامین نیازهای مردم در آستانه عید نوروز در استان قزوین نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به نوسان بازار در صورت افزایش و یا کاهش قیمت فرآورده ها امور پشتیبانی نسبت به خرید و ذخیره سازی کالاها اقدام کرده و آن را در زمان مناسب به بازار عرضه می کند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

این مقام مسوول یادآور شد: اداره کل پشتیبانی امور دام استان قزوین جهت حمایت از مصرف کنندگان در راستای تنظیم بازار مرغ منجمد را به قیمت پنج هزار و 500تومان در بازار عرضه می کند که با قیمت فروش در بازار اختلاف دارد بنابراین باید نظارت ها از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی مربوطه بیشتر و شدیدتر شود.

جلوخانی ادامه داد: سال گذشته حدود ۳۰۰تن مرغ منجمد در استان توزیع شد و امسال نیز تاکنون ۵۹۵تن توزیع شده و در صورت نیاز به میزان لزوم تامین خواهد شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام بیان کرد: در خصوص گوشت قرمز وظیفه ما تامین نیازها برای تنظیم بازار است که در حال حاضر میزان تولید ۸۰۰هزار تن و مصرف آن در کشور ۹۰۰هزارتن است که ۱۰۰هزار تن از خارج وارد می شود.

وی بیان کرد: گوشت گوساله پرواری در بازار توزیع شده که قیمت آن برای گوشت منجمد داخلی هر کیلو ۲۱هزار و ۵۰۰تومان برای بسته های سه قطعه ای و ۲۲هزار و ۵۰۰تومان برای بسته های ۵قطعه ای است.

جلوخانی یادآور شد: گوشت گرم وارداتی نیز به قیمت هر کیلو ۲۸هزار و ۵۰۰تومان بین اتحادیه های قصابان توزیع شده که به قیمت ۳۱هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.

نظر شما