"غضنفری "خبرداد:

اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر در شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی کوهدشت

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۰۹:۲۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۶۹۸
اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر در شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی کوهدشت
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از اشتغال بیش از 150 نفر در شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی در کوهدشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از اشتغال بیش از 150 نفر در شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی در کوهدشت خبر داد.

 مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تسهیل کوهدشت  گفت: طی سال جاری حدود 154 جلسه ستاد کارگروه تسهیل در استان تشکیل شده است و شاهد عملیاتی شدن خیلی از برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی و اشتغال استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تا به حال مشکل 673 واحد تولید و صنعتی استان که راکد، نیمه تعطیل و زیر 60 درصد پیشرفت فیزیکی بوده‌اند مرتفع شده است، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر 550 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است و وارد مدار تولید شده‌اند.

غضنفری افزود: احیای حدود 304 واحد تعهد ما در سال 95 بوده که تا به حال 673 مورد عملیاتی شده و از نظر ارزشی در سامانه حدود 65 درصد و در کل 85 درصد بوده است.

وی اظهارداشت: تا به حال کل پرداختی‌ها در سامانه رونق تولید و پرداخت مستقیم بانک‌ها به لحاظ ارزشی 65 درصد در حوزه صنعت و 35 درصد در بخش کشاورزی بوده است و این اقدام بزرگی بوده که اتفاق افتاده است.

غضنفری گفت با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ استان بانک‌ها به عنوان جزئی از حاکمیت پای کار آمده‌اند، گفت: از نظر سقف تسهیلات پرداختی رقم بی‌سابقه‌ای توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سند اشتغال استان 3713 میلیارد تومان تعیین شده بود که تا به حال 3755 میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم و 2548 میلیارد تومان آن تسهیلات بانک‌ها بوده است. یعنی بانک‌ها نسبت به تعهد خود 129 درصد تحقق داشته‌اند.

وی بیان کرد: این مقدار تسهیلات جدای از تسهیلات و وام‌های جاریه بانک‌ها بوده و تماماً برای ایجاد اشتغال اختصاص یافته و نتیجه آن ایجاد بالغ بر 22 هزار شغل در استان طی سال جاری بوده است.

غضنفری  با بیان اینکه آمار بیکاران ثبت شده در مرکز آمار طی سال 92 حدود 113 هزار و 359 نفر بوده است، یادآورشد: در این مدت بالغ بر 71 هزار و 580 شغل ایجاد شده که اگر این کار انجام نمی‌شد با 46 هزار نفر ثبت‌نامی جدید در دولت یازدهم بیش از 159 هزار نفر بیکار داشتیم.

وی  با بیان اینکه حداقل 25 هزار نفر از 113 هزار نفر دپوی بیکاری که داشتیم کاهش یافته است،افزود: هم اکنون از رتبه 1 بیکاری به پله 5 و 6 رسیدیم و حدود 5 رتبه بهبود یافته‌ایم اما به معنای رفع مشکل بیکاری استان نیست.

غضنفری ‌با اشاره به اینکه سالیانه باید بالغ بر 4000 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کنیم تا به نورم قابل قبولی در اشتغال برسیم، خاطر نشان ساخت: با همت مسئولین امیدواریم هرچه سریع‌تر به این برنامه دست یابیم کما اینکه تا به حال حداقل 140 واحد مطلقاً تعطیل ما وارد مدار شده‌اند.

این معاون استاندار  کوهدشت را شهرستانی با سبقه خوب در بخش کشاورزی دانست و بیان داشت: این منطقه دارای خاک بسیار مرغوب بوده و از نظر نیروی انسانی یکی از قوی‌ترین مناطق به لحاظ نیروهای متخصص، توانمند و پای کار را است اما مهم‌ترین مشکل آن بحث آب بوده که با پیگیری‌های استاندار و مسئولین و سایر بخش‌های مرتبط نویدهایی از بهبود این مشکل به گوش می‌رسد.

غضنفری با اشاره به پتروشیمی کوهدشت گفت: برای این پروژه سرمایه‌گذار وجود دارد و بحث آب آن را جدی‌تر از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی پیگیر هستیم. مصوبه‌ای گرفته‌ایم که تخصیص آب در واحدهای بزرگ استان هیچ محدودیتی نداشته باشد.

وی اظهارداشت: در حوزه سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های اقتصادی هم اکنون یک شرکت ایتالیایی از این شهرستان بازدید کرد و بانک سرمایه‌گذار نیز مشخص شده و افتتاح حساب نیز صورت گرفته است.

غضنفری تصریح کرد: به زودی این سرمایه‌گذار طرح اجرایی خود را ارائه می‌دهد و منابع مالی آن نیز به قطعیت رسیده است تا در شهرستان یک عرصه وسیع از نیروگاه‌های خورشیدی و سایر صنایعی که می‌توانند ایجاد شوند را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به گلخانه این شهرستان نیز گفت: این پروژه در سطح 12.5 هکتار سال‌ها تعطیل مانده بود که به جهاد دانشگاهی لرستان واگذار شد و حال به شدت مشغول به فعالیت است و به زودی تحت یک برنامه رسمی فعالیت اجرایی آن رونمایی می‌شود.

مهردادغضنفری گفت: این گلخانه موجب اشتغال بیش از 150 نفر از مجموعه جوانان شهرستان خواهد شد و هم اکنون نیز در حال اجراست.

 

نظر شما