با حضور استاندار؛

هشتمین ستاد ساماندهی جوانان در قزوین برگزار شد

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۱:۲۵:۴۵
کد خبر: ۵۳۱۸۳۹
هشتمین ستاد ساماندهی جوانان در قزوین برگزار شد
هشتمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین با حضور استاندار و مدیران دستگاه های متولی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، هشتمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین به ریاست فریدون همتی استاندار و با حضور سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، محمدمشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان قزوین، مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار و بر رسیدگی به مطالبات جوانان تاکید شد.

محمد مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان قزوین در این نشست از راه اندازی خانه جوانان تا پایان سال خبر داد و گفت: خانه جوانان به عنوان مکانی برای فعالیت این قشر در زمینه های مختلف و بروز و ظهور استعدادهای آنان تا پایان سال در قزوین راه اندازی خواهد شد.

مشهدی آقایی تصریح کرد: تاکید وزیر ورزش و جوانان بر اولویت قرار دادن امور جوانان به منظور رفع نیازهای این قشر است که البته این مهم باید با کمک سایر دستگاه ها و نهادها عملیاتی شود.

وی یادآور شد: در رابطه با کمک به ساماندهی امور جوانان، اداره کل ورزش و جوانان قزوین تاکنون مجوز فعالیت 56سمن(سازمان مردم نهاد) را صادر کرده است.

مشهدی آقایی ادامه داد: بودجه ورزش استان قزوین در حوزه های مختلف صرف جوانان می شود اما به هیچ عنوان پاسخگوی حجم انبوه نیازها و مطالبات این قشر نیست و در این خصوص باید از ظرفیت و توانمندی دستگاه ها و نهادها و بخش خصوصی بهره برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل سازنده و هدفمند میان مدیریت ورزش و سمن های حوزه جوانان بتوانیم در ساماندهی ورزش و جوانان استان به شکل موفق تری عمل کنیم.

فریدون همتی استاندار قزوین هم در این جلسه خواستار تقویت فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی در استان شد و اظهار کرد: این مهم می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در بین جوانان قزوینی موثر باشد.

همتی اظهار کرد: به منظور پیشبرد فعالیت های فرهنگی باید شاهد هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر دستگاه های فعال در این حوزه با یکدیگر بود.

استاندار قزوین گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در بین جوانان نیز باید از سوی دستگاه های فرهنگی و نهادهای مسوول مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های دولت به منظور تسهیل در ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: در همین رابطه با مصوبه سفر رییس جمهوری به قزوین، شاهد پرداخت 10هزار فقره وام ازدواج 200میلیون ریالی در سال جاری به زوج های جوان در استان بوده ایم.

این مقام مسوول ادامه داد: به منظور اشتغال جوانان همچنین امسال شاهد ساماندهی هزار و 50واحد تولیدی در سطح استان بوده ایم که نقش مهمی در ایجاد نزدیک به 20هزار شغل جدید در قزوین داشته است.

وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای پرداختن جوانان به ورزش و تبیین نقش آن در سلامت روحی و جسمی این قشر، خواستار تهیه گزارشی از وضعیت پراکندگی فضاهای ورزشی در استان توسط اداره کل ورزش و جوانان قزوین به منظور توزیع مناسب فضاهای جدید به منظور بهره مندی مطلوب تر جوانان از این فضاها شد.

نظر شما