استاندار خراسان رضوی:

عقلانیت و بهره گیری از دانش جمعی از شاخص های دولت یازدهم است

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۶:۴۰
کد خبر: ۵۳۱۹۹۴
عقلانیت و بهره گیری از دانش جمعی از شاخص های دولت یازدهم است
استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از مزیت های دولت یازدهم عقلانیت و بهره گیری از دانش جمعی و رویکردی حکیمانه برای حل معضلات و مسایل کشور است .

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: موضع اعتدال یکی از بزرگترین موفقیت های دولت روحانی است در حالی که در دولت های قبل روی کارآمدن  یک خط وگرایش سیاسی  موجب حذف ظرفیت های مدیریتی جناح سیاسی دیگر می شد.

وی افزود: دکتر روحانی با توجه به مسولیت اجرایی که در شورای عالی امنیت ملی و مرکز بررسی های استراتژی های کشوری داشتند  به این اجماع رسیدند  که می بایست از تمامی ظرفیت های جناحی  استفاده شود و نگاه هوشمندانه موضوع اعتدال در این جهت بود که بتوانند از ظرفیت اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل استفاده کرده و پس از روی کار آمدن این دولت تمامی  بدنه تجربی و ظرفیت های مدیریتی و معتدل در کنار یکدیگر و در یک میز برای مسایل کشور تصمیم گرفته  و بدنبال راه چاره بودند که از آن به عنوان یکی  از مزیت های سیاسی و راهبردی اساسی دولت می توان نام برد .

 استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت های  این دولت، عقلانیت و بهره گیری از دانش جمعی برای حل معضلات و مسایل کشور است ، بیان کرد:  رویکرد حکیمانه با رجوع با صاحبان عقل و تجربه برای پیدا کردن راهکارها و معضلات اساسی و نگاه ویژه به  سرمایه های  اجتماعی در حوزه های حفظ و گسترش و اعتماد عمومی و همکاری بین بخش های مردمی و خصوصی از برکات و موفقیت های بدست آمده از نگاه  دولت اعتدال است .

رشیدیان اضافه کرد: شرایط درآمدی دولت در سه سال گذشته در مقایسه با دولت های قبل قابل مقایسه نیست در حالی که  دستاوردها و موفقیت های دولت در حوزه های اقتصادی و عمرانی بسیار چشمگیر بوده  و عنصر اصلی این رابطه در واقع اعتمادی است که بخش خصوصی به دولت برای سرمایه گذاری داشته است و توانسته این سرمایه اجتماعی را به نفع خود و کشور وارد صحنه اجرا کند .

وی با اشاره به اینکه  ظرفیت بالای این دولت برای گفتگو یکی دیگر از نقاط قوت دولت یازدهم بویژه در مسایل بین المللی است ، گفت:  صبر و استقامت ملت ایران، تدابیر و راهنمایی های رهبری در کنارمدیریت راهبردی ریاست جمهوری و کارهای  کارشناسی هیئت دیپلماسی یکی از بزرگترین مارتون های مذاکرات سیاسی را به سرانجام رساند ، در حالی که برخی  دوست دارند جای دولت تصمیم گرفته و نظر بدهند و مدعی هستند  دولت با رهبری زاویه دارد در حالی که رئیس جمهور خود را مقید به ولایت فقیه و رهبری می داند و این دولت خود در اجرایی کردن سیاست ها و منویات رهبری حریص است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد:  یکی از اشکالات اساسی دولت  های قبل که در دولت یازدهم اصلاح شد ، بازگشت  جایگاه مدیریت هسته ای از جایگاه غیر تخصصی به جایگاه اصلی خود در دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه است  و شاهد بودیم  این وزارت توانست با پشتوانه و عقبه خوب، محکم، حمایتی و ظرفیت ها و توانایی های  فن مذاکره این گفتگوها را به سرانجام برساند.

 رشیدیان با تاکید بر اینکه در روند مذاکرات  برجام نیز تقید دولت به ولایت فقیه و جایگاه رهبری  مورد سوء استفاده قرار گرفت و برخی گمان می کنند  برجام یعنی مذاکره دولت ایران با امریکا در صورتی که دولت ایران و امریکا بخاطر مبانی نظری قابل جمع نیستند و نه ملت و دولت ایران  دولت استکباری و سلطه طلب و امپریالیستی امریکا را می پذیرد  و نه دولت امریکا  یک نظام مبتنی بر ارزش های دینی و ملی  مستقل را که نمی خواهد تحت سطیره حاکمیت سیاسی آنان باشد را می پذیرند .

 استاندار خراسان بیان کرد: برجام  نشان  قدرت بالای مذاکره ملت  ایران است  و ملت ایران در روند این مذاکرات  نشان داد جای که پای حمله نظامی در میان است ، مرد جنگ  است  و هشت سال پای آرمان های خود می ایستند و دفاع می کنند و دشمن را  ذلیلانه مجبور به ترک خاکش می کند،  اما همین ملت در جایگاه  مذاکره و گفتگو همگام با  نظام ، کشور و دولت اهل منطق و استدلال و گفتگو هستند  و عقب نمی نشیند.

وی ادامه داد:  ایران اسلامی از عنوان قدرت های بزرگ  نمی ترسد ، وارد مذاکره می شود و نتیجه آن مورد قبول قدرت های استکبار جهان قرار نمیگیرد و شاهدیم  که دولت های امریکا و اسراییل مدعی هستند که آن را پاره و نابود می کنند و کشورهای متجهر منطقه نیز بشدت عصبانی می شوند.

رشیدیان با بیان اینکه در مذاکرات برجام  بدنبال برد و باخت یک طرفه نیستیم و این مذاکرات یعنی رسیدن به نقطه تعادلی و برد برد برای طرفین است ، اظهار کرد: یکی از برجسته ترین شاخص های دولت یازدهم مذاکرات برجام بود  که توانست قدرت ملت  ایران را به رخ جهانیان بکشد و در سایه آن تبادلات اقتصادی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام  شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: رفع موانع فعالیت های اقتصادی برای تولید کنندگان و تجار ایرانی که موجب افزایش صادرات به سایر کشورهای دنیا شد؛ از جمله دستاوردهای برجام است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز